Natamning: Falder i søvn ved brystet

19. november 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Natamning: Falder i søvn ved brystet

Hej Helen

Tak for din besvarelse på mit seneste brev om døgnrytme, jeg tror det kan fungere for os.

Jeg skriver nu angående natamning af min søn. Han er jo fyldt 6 måneder og burde derfor kunne undvære natamningen midt på natten. Han vågner for det meste og vil ammes kl. omkring kl. 23 eller 00. Han får det ene bryst og falder derfor uhjælpeligt i søvn og jeg får ikke givet ham det andet og fyldt ham godt op, som du anbefaler. Jeg har prøvet at bøvse ham, nusse ham på kinden, duppe lidt med en våd klud, alt sammen uden resultat. ...

Annonce

... Det er lykkedes mig en enkelt gang at få ham til at tage det andet bryst, men kun ved at stå op og lægge ham på puslebordet (vi har en vågelampe som giver lidt lys).

Hvor vigtigt er det at han bliver ammet fra begge bryster for at jeg kan lade ham undvære amning i 5-7 timer med god samvittighed? Han vågner gerne efter 3-4 timer og vil forfærdeligt gerne have brystet. (synes ikke det er rart at nøde ham på den måde).

Kunne det være en idé med lidt vand på flaske eller tudkop når han vågner?

Tak for hjælpen

De bedste hilsner
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor