Brev:
Natamning: Falder i søvn ved brystet
19. november 2015
Alder:
6 mdr.
Natamning: Falder i søvn ved brystet
Hej Helen
Tak for din besvarelse på mit seneste brev om døgnrytme, jeg tror det kan fungere for os.
Jeg skriver nu angående natamning af min søn. Han er jo fyldt 6 måneder og burde derfor kunne undvære natamningen midt på natten. Han vågner for det meste og vil ammes kl. omkring kl. 23 eller 00. Han får det ene bryst og falder derfor uhjælpeligt i søvn og jeg får ikke givet ham det andet og fyldt ham godt op, som du anbefaler. Jeg har prøvet at bøvse ham, nusse ham på kinden, duppe lidt med en våd klud, alt sammen uden resultat. Det er lykkedes mig en enkelt gang at få ham til at tage det andet bryst, men kun ved at stå op og lægge ham på puslebordet (vi har en vågelampe som giver lidt lys).
Hvor vigtigt er det at han bliver ammet fra begge bryster for at jeg kan lade ham undvære amning i 5-7 timer med god samvittighed? Han vågner gerne efter 3-4 timer og vil forfærdeligt gerne have brystet. (synes ikke det er rart at nøde ham på den måde).
Kunne det være en idé med lidt vand på flaske eller tudkop når han vågner?
Tak for hjælpen
De bedste hilsner
Rikke