Brev:
Mælk om natten, studiestart
4. november 2015
Alder:
6 mdr.
Mælk om natten, studiestart
Hej Helen
Skriver til dig igen da jeg har nogle bekymringer, i forhold til, at jeg skal starte studie om 2 mdr - til januar, hvor min datter til den tid er 8 en halv måned.
Hun er ret godt igang med skemaden, spiser mere og mere. Ofte falder hun i søvn kl 20:00 og får mad igen 23:00, igen kl 03:00 og 05:00 - det er ca tider, det kan godt svinge med en halv time.
Nogen dage kan hun dog godt sove fra kl 20:00 til 01:30-02:00 og så siser der, og så vågner igen tidlig morgen.
Jeg går senest i seng kl 22, for der er jeg bare træt, så hun vågner let op og får bryst, jeg giver hende det ikke imens hun sover, for jeg når ikke at give hende det kl 23:00, da jeg selv sover der.
Er det stadig iorden at amme der 02:00 og 03:00, eller skal jeg forkorte den amning?, selvom hun har sovet 5 timer uden bryst?
Synes bare det er lang tid hun skal sove uden mælk, hvis hu kun får en lille tår der 02:00-03:00 og først får et ordentlig måltid mad kl 05:00 ca.
Jeg er bare i tvivl om jeg skal stoppe den amning 02:00-03:00 nu, og så give hende der kl 22:00 når jeg går i seng, eller hvordan jeg lige skal.
Hendes rytme svinger stadig, og det har den altid gjort, jeg kan ikke rigtig sætte hende i en kasse, at det er der, og der hun skal spise, fordi det er forskelligt om hun sover to, eller 5 timer.
Når jeg skal starte på studie hvor meget bryst skal hun så have om dagen? når hun er de der 8,5 måned.
Hilsen fra Maria