Amning, søvn, luftveje

10. september 2015

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Amning, søvn, luftveje

Kære Helen

Tak for dit sidste svar :)

Det er stadig noget rod med min amning og erstatning med flaske.
Jeg har så svært ved at vurdere om hun får nok mad når jeg ammer hende, og hvor tit jeg skal tilbyde hende en flaske.
Jeg syntes jeg ammer længe og nogle gange tror jeg ikke helt hun får noget ud. Om natten tar det ca 1 1/2 time at amme hende på begge bryster.

Hendes første søvn om natten (fra ca 22-03) er rigtig god, men efter hun er blevet ammet sover hun meget uroligt, og vender og ...

Annonce

... drejer sig og siger mange lyde. Jeg kan ikke sover fra det.
Hun sover idet hele taget ikke ret meget. Nogle dage sover hun ikke rigtig i løbet af dagen. Kun meget korte træk.

En anden ting der er ved at drive mig til vandvid er at jeg hele tiden tjekker om hun trækker vejret når hun sover. Sikkert en klassiker for 1. Gangs mødre. Flytter de selv hovedet hvis det falder ind i dynen?

Hun kan lyde ret forkølet on natten. Kan man gøre noget for at rense næsen?

Tak for din hjælp

Mange hilsner
Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin