Brev:
Optrapning af amning
4. september 2015
Alder:
8 mdr.
Optrapning af amning
Kære Helen.
Min pige på 8 ½ måned, har aldrig været super glad for brystet. Vi har haft mange udfordringer, men vi har holdt ud og jeg ammer fortsat. Nu er der sket det forunderlige, at hun pludselig vil amme hele tiden – især om natten! Før et par uger siden så vores rytme således ud:
Ingen amning i løbet af dagen, 1 amning sen eftermiddag, godnatamning kl 20.00, ’drømmeamning’ kl. 23.00, natamning kl. 02.00, morgenamning kl. 06.00. Det har jeg haft det ganske fint med.
Den sidste uges tid, vil hun pludselig ammes inden lur og jeg ammer yderligere 2 gange om natten.
Jeg er ved at være lidt mat af al den natamning og undres over, den pludselig tiltagning. Jeg er i tvivl, om jeg skal forsøge at skære ned, eller om jeg skal se det som en naturlig fase, som hun selv vil regulere igen? Eller kan det være fordi hun ikke får nok mad i løbet af dagen? Jeg synes dog ikke jeg kan presse mere mad i hende.
Med venlig hilsen
Anne-Sofie