Optrapning af amning

4. september 2015

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Optrapning af amning

Kære Helen.

Min pige på 8 ½ måned, har aldrig været super glad for brystet. Vi har haft mange udfordringer, men vi har holdt ud og jeg ammer fortsat. Nu er der sket det forunderlige, at hun pludselig vil amme hele tiden – især om natten! Før et par uger siden så vores rytme således ud:

Ingen amning i løbet af dagen, 1 amning sen eftermiddag, godnatamning kl 20.00, ’drømmeamning’ kl. 23.00, natamning kl. 02.00, morgenamning kl. 06.00. Det har jeg haft det ganske fint ...

Annonce

... med.

Den sidste uges tid, vil hun pludselig ammes inden lur og jeg ammer yderligere 2 gange om natten.

Jeg er ved at være lidt mat af al den natamning og undres over, den pludselig tiltagning. Jeg er i tvivl, om jeg skal forsøge at skære ned, eller om jeg skal se det som en naturlig fase, som hun selv vil regulere igen? Eller kan det være fordi hun ikke får nok mad i løbet af dagen? Jeg synes dog ikke jeg kan presse mere mad i hende.

Med venlig hilsen
Anne-Sofie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder