Brev:
Amning 4 måneder
16. august 2015
Alder:
4 mdr.
Amning 4 måneder
Hej, Helen!
Jeg vil igen spørge dig om amningen. Det er fordi man kan læsse meget om hvordan foregår amning i starten, men hvad gør man efter 3 måneder?
Vores Sofia har det godt, vokser og udvikler sig fint og er altid parat til at spise. Hendes fødselsvægt var 3 kg, nu er hun næsten 4 måneder og vejer ca.7kg. Jeg prøve til at lave større intervaller mellem amningerne. Om dagen der går højst 3 timer og om natten 4. Hun har stadigvæk en del luft i maven, bøvser og gylper.
Jeg har læst et sted at babyer der er 4 måneder gammel behøve ikke at få mad om natten. I vores tilfalde får Sofia nogle gange 2-3 måltider. Det er svært nogle gange at vurdere om hun er sulten eller om der er bøvs der giver hende uro. Det går fint fra 22:00- til 4:00. Ca kl 22 får hun mad og sover til kl 2, vågner op sutter sin tommelfinger, jeg ammer hende og hun falde til ro. Men så vågner hun bagefter kl 4, kl 6, kl 8.
Min mormor spørger også hele tiden om hvornår mon vil så Sofia få noget vand. Og som jeg forstå så skulle hun ikke være tørstig når hun drikker mælk. Er det ikke først når hun begynder på fast foder at man skal give hende kogt vand? Er det så først når hun er 6 måneder?
Med venlig hilsen
Olga