Amning 4 måneder

16. august 2015

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Amning 4 måneder

Hej, Helen!

Jeg vil igen spørge dig om amningen. Det er fordi man kan læsse meget om hvordan foregår amning i starten, men hvad gør man efter 3 måneder?

Vores Sofia har det godt, vokser og udvikler sig fint og er altid parat til at spise. Hendes fødselsvægt var 3 kg, nu er hun næsten 4 måneder og vejer ca.7kg. Jeg prøve til at lave større intervaller mellem amningerne. Om dagen der går højst 3 timer og om natten 4. Hun har stadigvæk en del luft i maven, bøvser og gylper.

Jeg har læst et sted at babyer der er 4 måneder gammel behøve ikke at få mad om natten. I vores tilfalde får Sofia nogle ...

Annonce

... gange 2-3 måltider. Det er svært nogle gange at vurdere om hun er sulten eller om der er bøvs der giver hende uro. Det går fint fra 22:00- til 4:00. Ca kl 22 får hun mad og sover til kl 2, vågner op sutter sin tommelfinger, jeg ammer hende og hun falde til ro. Men så vågner hun bagefter kl 4, kl 6, kl 8.

Min mormor spørger også hele tiden om hvornår mon vil så Sofia få noget vand. Og som jeg forstå så skulle hun ikke være tørstig når hun drikker mælk. Er det ikke først når hun begynder på fast foder at man skal give hende kogt vand? Er det så først når hun er 6 måneder?

Med venlig hilsen
Olga

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)