Gå fra amning til flaske - 4 mdr.

25. juli 2015

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Gå fra amning til flaske - 4 mdr.

Hej Helen.

Jeg kunne godt tænke mig at begynde, at give min dreng flaske. Han er 4 mdr og vejer lidt over 7 kg. Jeg har til nu ammet fuldt ud og er begyndt på en portion grød om formiddagen. Han sover rigtig dårligt både nat og dag. Så jeg vil gerne kunne give flaske ind i mellem så far også kan tage over. Han har indtil for 1 uge siden hverken ville tage flaske eller sut, men nu er han begyndt at tage flasken stort set hver gang og sutten 8 ud af 10 gange.

Men nu er jeg i tvivl om, hvornår det er bedst at bytte en amning ud med flaske i stedet for bryst? Jeg er ikke interesseret i at stoppe ...

Annonce

... amningen helt med det samme. Men jeg vil gerne trappe ligeså stille ud af amningen. Hvordan gør jeg det bedst?

Derudover har han de sidste par dage været ret ked af det og pruttet og virker til at være plaget af mave onde. Han har stadig én ble ca. hver 2. dag med alm/tynd afføring. Kan vi gøre noget for at hjælpe ham af med maveonde / luft i maven?

En sidste ting er at han slet ikke vil have vand, og jeg har læst at det er godt med vand når de får grød. Er det meget vigtigt at han drikker noget vand og kan jeg evt. komme noget i vandet for at se om han hellere vil have det så?

Venlig hilsen
Sao

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder