Brev:
Gå fra amning til flaske - 4 mdr.
25. juli 2015
Alder:
4 mdr.
Gå fra amning til flaske - 4 mdr.
Hej Helen.
Jeg kunne godt tænke mig at begynde, at give min dreng flaske. Han er 4 mdr og vejer lidt over 7 kg. Jeg har til nu ammet fuldt ud og er begyndt på en portion grød om formiddagen. Han sover rigtig dårligt både nat og dag. Så jeg vil gerne kunne give flaske ind i mellem så far også kan tage over. Han har indtil for 1 uge siden hverken ville tage flaske eller sut, men nu er han begyndt at tage flasken stort set hver gang og sutten 8 ud af 10 gange.
Men nu er jeg i tvivl om, hvornår det er bedst at bytte en amning ud med flaske i stedet for bryst? Jeg er ikke interesseret i at stoppe amningen helt med det samme. Men jeg vil gerne trappe ligeså stille ud af amningen. Hvordan gør jeg det bedst?
Derudover har han de sidste par dage været ret ked af det og pruttet og virker til at være plaget af mave onde. Han har stadig én ble ca. hver 2. dag med alm/tynd afføring. Kan vi gøre noget for at hjælpe ham af med maveonde / luft i maven?
En sidste ting er at han slet ikke vil have vand, og jeg har læst at det er godt med vand når de får grød. Er det meget vigtigt at han drikker noget vand og kan jeg evt. komme noget i vandet for at se om han hellere vil have det så?
Venlig hilsen
Sao