Brev:
Vil ikke ammes, når hun er vågen
21. juli 2015
Alder:
3 mdr.
Vil ikke ammes, når hun er vågen
Hej Helen.
Tak for dit svar. Jeg skriver lige til dig igen om den besværlige amningen.
Sagen er nemlig den, at jeg faktisk har prøvet forskellige ammestillinger. Om natten sidder jeg op og ammer hende – og har prøvet at amme på præcis samme måde om dagen. Men hvis hun er for vågen, vil hun simpelthen ikke spise om dagen. Det eneste, der fungerer for mig lige nu, er at tage hende op, lige så snart jeg ser hende slå øjnene op fra en lur og så lægge hende til brystet. Så vil hun godt spise. Men bliver hun alt for vågen, inden jeg giver hende brystet, vrider hun sig, skriger, skubber brystet væk og går i flitsbue. Det gør hun, selvom jeg er helt sikker på og kan se, at hun er sulten. Hvis hun er vågen og sulten er min eneste mulighed at vugge hende til hun halv-sover og så give hende noget at spise.
Det undrer mig, hvorfor hun pludselig ikke kan spise i vågen tilstand, når hun tydeligvis er sulten. Kan det være fordi jeg har presset hende for meget? Jeg har også tænkt på, om det kan være et udviklingsspring. Hun er i hvert fald blevet meget mere opmærksom. Hun elsker at ligge på legetæppet, og når vi skal bære hende i vågen tilstand, vil hun vende med ansigtet ud ad. Men jeg synes bare det har stået på længe nu. Så det kan det vel ikke være. Før i tiden kunne jeg bruge en hårtørrer under amningen, hvis hun blev utilfreds. Lyden af denne beroligede hende. Men dette virker heller ikke mere.
Hvad tror du der kan være i vejen? Har du nogle idéer til, hvad kan jeg gøre, for at gøre det bedre igen og få hende til at spise, mens hun er vågen?
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Helle