Vil ikke ammes, når hun er vågen

21. juli 2015

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vil ikke ammes, når hun er vågen

Hej Helen.

Tak for dit svar. Jeg skriver lige til dig igen om den besværlige amningen.

Sagen er nemlig den, at jeg faktisk har prøvet forskellige ammestillinger. Om natten sidder jeg op og ammer hende – og har prøvet at amme på præcis samme måde om dagen. Men hvis hun er for vågen, vil hun simpelthen ikke spise om dagen. Det eneste, der fungerer for mig lige nu, er at tage hende op, lige så snart jeg ser hende slå øjnene op fra en lur og så lægge hende til brystet. Så vil hun godt spise. Men bliver hun alt for vågen, inden jeg giver hende brystet, vrider hun sig, skriger, skubber brystet væk og går i flitsbue. Det gør hun, selvom jeg er helt sikker på og kan se, at hun er sulten. Hvis hun er vågen og sulten er min eneste mulighed at vugge hende til hun halv-sover og så give hende noget at ...

Annonce

... spise.

Det undrer mig, hvorfor hun pludselig ikke kan spise i vågen tilstand, når hun tydeligvis er sulten. Kan det være fordi jeg har presset hende for meget? Jeg har også tænkt på, om det kan være et udviklingsspring. Hun er i hvert fald blevet meget mere opmærksom. Hun elsker at ligge på legetæppet, og når vi skal bære hende i vågen tilstand, vil hun vende med ansigtet ud ad. Men jeg synes bare det har stået på længe nu. Så det kan det vel ikke være. Før i tiden kunne jeg bruge en hårtørrer under amningen, hvis hun blev utilfreds. Lyden af denne beroligede hende. Men dette virker heller ikke mere.

Hvad tror du der kan være i vejen? Har du nogle idéer til, hvad kan jeg gøre, for at gøre det bedre igen og få hende til at spise, mens hun er vågen?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor