Fra amning til flaske

21. juli 2015

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Fra amning til flaske

Hej Helen.

Min søn er nu næsten 7 måneder, og jeg ønsker at han begynder at få flaske istedet for at ammes.

Mit spørgsmål er så om hvordan jeg bedst mulig vænner ham til det.

Han har fået MME en enkelt gang eller to, da jeg ellers altid har malket ud når han er blevet passet. Han får dog MME i sin grød om morgen.

Derudover vil jeg gerne spørge om hvor meget og hvor ofte han skal have flaske. Samt vide hvordan jeg rent praktisk gør ift. til at lave flasker. - Kan jeg lave dem klar til hele dagen, eller lave dem når han skal have dem? Skal det være kogt vand eller kan det være fra vandhanen.

Han vejer 10 kilo og er 72 lang.
Hans dag ser nogenlunde sådan ud:
Kl. 07.00-07.30 vågner
Kl. 08.30. Ammes
kl. 09.00 puttes til formiddagslur, sover omkring en time
Kl. 10.30 får grød med frugtmos samt vand af en kop
Kl. 12.00 ammes og puttes til middag. Sover omkring en time
Kl. 13.30 får grød-øllebrød eller lign. Med frugt og vand.
Kl. 15-16 ammes og puttes til eftermiddagslur.
kl. 18.00 får grøntsagsmos, og lidt kød samt vand.
Engang imellem ammes han efter aftensmad.
Kl. 20.00 ammes og puttes. ...

Annonce

...
Kl. 01.00 (cirka)ammes, sover videre
Kl. 04.00(cirka) vågner engang imellem kan han puttes igen, ellers ammes han.
Kl. 06.00 vågner og ammes ofte og falder i søvn igen
Ser han dag nogenlunde ud for hans alder? - vi er meget åbne for ændringer.

Han har en del mavekneb især i løbet af natten, men også i løbet af dagen, det genere meget hans søvn og vi skal oftes rulle lidt med barnevognen for at få ham til at falde i søvn igen. Derudover har han haft mange problemer med at komme af med sin afføring, og han presser meget for det. Efter aftale med lægen er han begyndt på movicol, som han får dagligt. Men han har stadigvæk ikke afføring dagligt, og der kan godt gå 3-4 dage mellem. Er det okay, hvis han begynder at få erstatning, eller er det vigtig at han har hver dag?

Hans far havde mælkeallegi, kan det være arvelig, så det måske skyldes det. Så han måske skulle have erstatning til mælkeallergi (må man få det hvis det ikke er mælkeallegi) eller hvad tænker du? - må man "bare" skifte MME eller skal der en overgang til den nye.

Tusind tak for en fantastisk brevkasse

Med venlig hilsen

Andreas' mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder