Brev:
Fra amning til flaske
21. juli 2015
Alder:
7 mdr.
Fra amning til flaske
Hej Helen.
Min søn er nu næsten 7 måneder, og jeg ønsker at han begynder at få flaske istedet for at ammes.
Mit spørgsmål er så om hvordan jeg bedst mulig vænner ham til det.
Han har fået MME en enkelt gang eller to, da jeg ellers altid har malket ud når han er blevet passet. Han får dog MME i sin grød om morgen.
Derudover vil jeg gerne spørge om hvor meget og hvor ofte han skal have flaske. Samt vide hvordan jeg rent praktisk gør ift. til at lave flasker. - Kan jeg lave dem klar til hele dagen, eller lave dem når han skal have dem? Skal det være kogt vand eller kan det være fra vandhanen.
Han vejer 10 kilo og er 72 lang.
Hans dag ser nogenlunde sådan ud:
Kl. 07.00-07.30 vågner
Kl. 08.30. Ammes
kl. 09.00 puttes til formiddagslur, sover omkring en time
Kl. 10.30 får grød med frugtmos samt vand af en kop
Kl. 12.00 ammes og puttes til middag. Sover omkring en time
Kl. 13.30 får grød-øllebrød eller lign. Med frugt og vand.
Kl. 15-16 ammes og puttes til eftermiddagslur.
kl. 18.00 får grøntsagsmos, og lidt kød samt vand.
Engang imellem ammes han efter aftensmad.
Kl. 20.00 ammes og puttes. ...
...
Kl. 01.00 (cirka)ammes, sover videre
Kl. 04.00(cirka) vågner engang imellem kan han puttes igen, ellers ammes han.
Kl. 06.00 vågner og ammes ofte og falder i søvn igen
Ser han dag nogenlunde ud for hans alder? - vi er meget åbne for ændringer.
Han har en del mavekneb især i løbet af natten, men også i løbet af dagen, det genere meget hans søvn og vi skal oftes rulle lidt med barnevognen for at få ham til at falde i søvn igen. Derudover har han haft mange problemer med at komme af med sin afføring, og han presser meget for det. Efter aftale med lægen er han begyndt på movicol, som han får dagligt. Men han har stadigvæk ikke afføring dagligt, og der kan godt gå 3-4 dage mellem. Er det okay, hvis han begynder at få erstatning, eller er det vigtig at han har hver dag?
Hans far havde mælkeallegi, kan det være arvelig, så det måske skyldes det. Så han måske skulle have erstatning til mælkeallergi (må man få det hvis det ikke er mælkeallegi) eller hvad tænker du? - må man "bare" skifte MME eller skal der en overgang til den nye.
Tusind tak for en fantastisk brevkasse
Med venlig hilsen
Andreas' mor