Besværlig amning

20. juli 2015

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Besværlig amning

Hej Helen

Jeg vil også sige tusind tak for din brevkasse. Jeg har læst og lært meget af brevene.

Men nu har jeg brug for et råd selv.

Min datter er 3 ½ måned gammel, dog født ved planlagt kejsersnit en måned for tidligt, fordi hun var for lille. Moderkagen var tilsvarende lille. I starten fik hun sonde, fordi hun ikke selv var stærk nok til at spise. Men det lykkedes for hende, og jeg ammer hende fuldt ud.

Men for ca. tre uger siden begyndte det at blive meget besværligt at amme hende. Hun vrider sig og bliver meget hidsig, når jeg lægger hende til brystet. Vi var i sommerhus, så jeg tænkte, at det måske var, fordi hun var et andet sted. Jeg synes nemlig, hun er meget opmærksom og bliver lettere ked af det, når vi ikke er hjemme.
Men da vi kom hjem fortsatte det stadigvæk. Men så fandt jeg ud af, at jeg heller ikke havde så meget mælk mere. Nok fordi ...

Annonce

... hun ikke spiste så meget i den uge. Så startede jeg med at pumpe ud, drikke ammete og hvad ved jeg. Så nu er der mælk igen. Jeg tilbyder dog begge bryster.

Jeg har også tænkt på, om det kan være refluks. Hun gylper nemlig en del – og sådan noget klumpet gammel mælk. Og så kan jeg ofte høre hende få noget op i munden og synke det igen. Kan det genere ved amningen og kan man gøre noget ved det?
Men om natten går det faktisk fint. Der vil hun gerne ammes. Så jeg forstår ikke, hvorfor hun bliver så let hidsig om dagen.

Jeg håber, du måske kan give mig en idé om, hvad der evt. kan være problemet med amningen, siden hun bliver så hidsig, når hun skal ammes om dagen. Og et forslag til, hvad jeg kan gøre for at undgå dette.

Hun kan desværre heller ikke finde ud af at bruge sutteflaske – så det er ikke en mulighed.

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor