Amning og ammestop eller?

4. juni 2015

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Amning og ammestop eller?

Hej igen

Min skønne datter er 11 mdr lige om lidt - hun er altid blevet ammet (har aldrig fået mme), men kan godt tage flaske, drikke af kop eller drikkedunk.

Hun skal starte i vuggestue når hun bliver 1 år så det er vel ved at være tid til at stoppe med at amme - desværre, vi nyder det begge to:-)

Hun spiser fint helt almindeligt mad og bliver ammet ca 2-3 gange i døgnet (ved godt det er mere end nødvendigt, men går indfor friamning - hun har dog aldrig 'hængt' i mine bryster, og tager også sut) men ammes altså Inden sine to lure og godnat. Jeg forsøger at fjerne amning inden 1 lur, men det har været en rytme/ritual så længe at hun helt klart reagerer på at blive puttet i barnevognen uden først at hygge i mors arme. Hun falder ikke i søvn under ...

Annonce

... amning, hun falder i søvn af sig selv i barnevogn og sin seng om aften - uden problemer. Men hun bliver sur hvis jeg putter hende i barnevogn om formiddagen uden vi først lige sidder og hun får bryst. Er der nogle ideer til hvad jeg kan gøre istedet ? Eller er det bare at tage 'kampen' nogle dage og så er det 'fint'?

Vedr amning ingen 2 lur og inden godnat - hvad gør jeg lige her - skal hun også væk fra den inden 2 lur inden vuggestue start? Eller kan hun begynde at få en flaske der? Eller hva?? Regner med at forsætte med at amme hende inden sengetid da det fungere godt. Men måske når amning går ned, at jeg så ikke producere nok mælk og jeg så skal gå over til flaske der også??

Nå det var en masse ammespørgsmål:-)

På forhånd tak:-)

Kærlig hilsen
A

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.