Brev:
Amning og ammestop eller?
4. juni 2015
Alder:
11 mdr.
Amning og ammestop eller?
Hej igen
Min skønne datter er 11 mdr lige om lidt - hun er altid blevet ammet (har aldrig fået mme), men kan godt tage flaske, drikke af kop eller drikkedunk.
Hun skal starte i vuggestue når hun bliver 1 år så det er vel ved at være tid til at stoppe med at amme - desværre, vi nyder det begge to:-)
Hun spiser fint helt almindeligt mad og bliver ammet ca 2-3 gange i døgnet (ved godt det er mere end nødvendigt, men går indfor friamning - hun har dog aldrig 'hængt' i mine bryster, og tager også sut) men ammes altså Inden sine to lure og godnat. Jeg forsøger at fjerne amning inden 1 lur, men det har været en rytme/ritual så længe at hun helt klart reagerer på at blive puttet i barnevognen uden først at hygge i mors arme. Hun falder ikke i søvn under amning, hun falder i søvn af sig selv i barnevogn og sin seng om aften - uden problemer. Men hun bliver sur hvis jeg putter hende i barnevogn om formiddagen uden vi først lige sidder og hun får bryst. Er der nogle ideer til hvad jeg kan gøre istedet ? Eller er det bare at tage 'kampen' nogle dage og så er det 'fint'?
Vedr amning ingen 2 lur og inden godnat - hvad gør jeg lige her - skal hun også væk fra den inden 2 lur inden vuggestue start? Eller kan hun begynde at få en flaske der? Eller hva?? Regner med at forsætte med at amme hende inden sengetid da det fungere godt. Men måske når amning går ned, at jeg så ikke producere nok mælk og jeg så skal gå over til flaske der også??
Nå det var en masse ammespørgsmål:-)
På forhånd tak:-)
Kærlig hilsen
A