Brev:
Sur baby der ikke vil spise
12. maj 2015
Alder:
5 mdr.
Sur baby der ikke vil spise
Kære Helen,
Mange tak for en rigtig god brevkasse!
Jeg har en lille pige på 5 mdr, som indtil sit 5 måned har været en rigtig glad baby. Hun har været meget nem til smil, og jeg er altid blevet mødt med et stort smil, når jeg har hentet hende i barnevognen efter hendes lur, eller når hun vågner om morgenen. Det har dog pludselig ændret sig!
I weekenden havde hun et par dage med feber, hvor hun har været i rigtig dårlig humør. Her et par dage efter er feberen forsvundet, men hun er stadig rigtig sur. Jeg kan nærmest ikke ligge hende fra mig, uden hun skyder ryg og begynder at græde. Det er som om hun føler sig utilpas i sin krop. Uanset hvad jeg gør for at gøre hende glad (går med hende, forsøger at lege med hende, giver hende bryst), så er hun bare utilfreds og humørsyg.
Hun vil heller ikke rigtig tage brystet og bliver rigtig hidsig når jeg tilbyder. Det bekymrer mig, da hun siden fødslen har ligget end vægtkurve under gennemsnittet. Vi har i det hele taget haft mange problemer med amning. De sidste måneder har jeg kun ammet liggende, da det er den eneste stilling hun vil spise i. Men nu vil hun heller ikke spise i den stilling.
Vi er startet stille op med grød, og det går ok. Hun spiser en lille portion til frokost. Det har hun også gjort de sidste par dage.
Kan alt dette bare være efterveer på weekendens feber?
Venlig Hilsen
AS