Sur baby der ikke vil spise

12. maj 2015

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Sur baby der ikke vil spise

Kære Helen,

Mange tak for en rigtig god brevkasse!

Jeg har en lille pige på 5 mdr, som indtil sit 5 måned har været en rigtig glad baby. Hun har været meget nem til smil, og jeg er altid blevet mødt med et stort smil, når jeg har hentet hende i barnevognen efter hendes lur, eller når hun vågner om morgenen. Det har dog pludselig ændret sig!

I weekenden havde hun et par dage med feber, hvor hun har været i rigtig dårlig humør. Her et par dage efter er feberen forsvundet, men hun er stadig rigtig sur. Jeg kan nærmest ikke ligge hende fra mig, uden hun skyder ryg og begynder at græde. Det er som om hun føler sig utilpas i sin krop. Uanset hvad jeg gør for at gøre hende ...

Annonce

... glad (går med hende, forsøger at lege med hende, giver hende bryst), så er hun bare utilfreds og humørsyg.

Hun vil heller ikke rigtig tage brystet og bliver rigtig hidsig når jeg tilbyder. Det bekymrer mig, da hun siden fødslen har ligget end vægtkurve under gennemsnittet. Vi har i det hele taget haft mange problemer med amning. De sidste måneder har jeg kun ammet liggende, da det er den eneste stilling hun vil spise i. Men nu vil hun heller ikke spise i den stilling.

Vi er startet stille op med grød, og det går ok. Hun spiser en lille portion til frokost. Det har hun også gjort de sidste par dage.

Kan alt dette bare være efterveer på weekendens feber?

Venlig Hilsen
AS

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Min mand og jeg har så ofte talt om, at vi burde skrive til dig og fortælle, hvor fantastisk din brevkasse er.
Vi har aldrig selv skrevet til dig, men har fundet svar på så mange spørgsmål via dine svar til andre i lignende situationer.

Jeg beundrer dine evne til at formidle, og jeg elsker din tilgang til børn og forældre og alle de ting man sammen kommer igennem!
Dine svar stemmer så utrolig fint overens med præcis den måde, vi forsøger at være forældre på. Som førstegangs-forældre betyder det helt utrolig meget, at finde opbakning et sted man har tillid til og kan identificere sig med. Og det kan vi hos dig!

Det er så rart at have dine ord med i bagagen, hvis noget er svært eller andre synes, vi f.eks. burde skælde ud, når vores søn et par gange har haft det, du beskriver som fortvivlelses-anfald - er det så rart at kunne sige, at vi ikke er de eneste, der mener, det skal tackles helt anderledes.

Så kære Helen, tusind tak for dine altid inspirerende og varme svar - Tak for dig! Det er fantastisk at kunne søge råd og vejledning på alle tider af døgnet i din brevkasse!

De varmeste hilsner med ønsket om en rigtig god dag - uden tvivl også fra min mand.

Familien S