Brev:
Afvænning af natamning
30. april 2015
Alder:
8 mdr.
Afvænning af natamning
Kære Helen.
Vores datter er 8 1/2 md. I nat havde vi så første nat uden amning og det gik egentlig rigtig fint.
Planen var at hun skulle have en flaske når hun vågnede ved midnatstid, og så ellers bare fars trøst resten af natten. Jeg sov på værelset ved siden af, og vores datter i egen seng, og far i dobbeltsengen på samme værelse. Hun var vågnet ved midnatstid hvor hun kun drak lidt mme af sutteflaske i egen seng, og sov videre. Kl.3 vågnede hun igen, og her drak hun resten af flasken i egen seng og sov videre. Ikke så godt ift. bakterier i tutten..
HVOR skidt er det at drikke videre af flasken når der er gået en time?
Kl.6 kom hun over til far i sengen, og jeg kom ind og ammede hende. På sin vis gik det meget bedre end forventet (ingen gråd), men er det ikke uhensigtsmæssigt at trøste hende med flasken? Så har vi jo bare en ny dårlig vane.. Hvis hun får flaske kl.20, og igen ved midnatstid, burde det så ikke række til kl.6 eller 7? Hun spiser og drikker rigtig godt i løbet af en dag. Ved ikke om det er relevant, men skriver lige vores dagsplan.
Morgenmad (Havregrød el Øllebrød)
Frugt og avokadomos
Lur i barnevogn
Frokost (rugbrød og grøntsagsmos)
Amning
Lur i barnevogn
Grød (fuldkornsgrød med frugt)
Aftensmad (enten vores el middagsglas m grøntsagsmos)
Flaske kl.20
Flaske kl.24
Amning kl.6
Er der noget vi bør ændre på her?
Når hun blot ammes to gange i døgnet (ved 14 tiden, og tidlig morgen), risikerer jeg nok at miste mælken eller?
Tak og med venlig hilsen
Stine.