Afvænning af bryst?

18. april 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Afvænning af bryst?

Hej Helen!!

Så har jeg lige brug for lidt af dit gode input igen :)

Villas er nu 9 måneder og godt på vej til de 10, han er dygtig til at spise og er en meget nem lille dreng!!

Spiser 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider ( appetitten er dog ikke så stor i øjeblikket, men er sikker på det er tænder der driller )

Han nægter stadig sut og sutteflaske, så ammer stadig ved siden af måltiderne. Han har meget svært ved at blive lagt til lur uden bryst. Har taget "kampen op et par gange, men han bliver vildt ked af det og græder enormt meget. Han bliver helt svedig og opkørt!! Så efter nok en halv times kamp - ender jeg ...

Annonce

... med at give efter - ved det nok ikke er så smart!!! Men ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for ham!!!
Jeg beroliger ham, synger, stryger ham blidt på ryg og mave, går og kommer tilbage osv!!!

Han vågner også om natten 2 gange ca og tidlig morgen og vil have bryst!! ( har prøvet med vand, sutteklud og bamse )

Mine spørgsmål går så på, om jeg skal trappe ham ned og hvordan jeg skal gøre det???

Føler jeg har prøvet alt både dag og nat ( og som jeg før har sagt, så er det ikke det store overskud og påfinden man har om natten ) og vil helst ikke vække resten af familien!!

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Lill-Mai

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.