Brev:
Fravænne amning nat
12. marts 2015
Alder:
7 mdr.
Fravænne amning nat
Kære Helen
Så er jeg her igen.. Min dejlige store dreng, 75 cm og 11 kg, fra juli 2014 spiser ikke som jeg kunne ønske mig.
Han virker ikke særligt interesseret i skemaden og det meste af tiden skubber han skeen ud med tungen ! Han gaber ikke ordentligt op.
Jeg ammer ham jo fortsat og ved jo ikke hvor meget han egentlig får, men mit problem er at han fortsat vågner 2-3 gange om natten og han tager ikke narresut, så jeg er nok lidt hurtigt til at give ham brystet... er træt!
Vores dag ser således ud:
- 6-7; står op
- tilbydes grød ved 7.30 tiden
- ammes ved 8 tiden
- sover fra 9-11
-frokost ved 12 tiden (grøntsagsmos) og så kan han rigtig godt lide at spise knækbrød og sådan nogle majspops :)
- ammes ved 13.30 tiden
- sover 14-16
- eftermiddagssnack
- aftensmad ca. 17.30
- ammes ved 18.30 tiden hvor han spiser godt - spiser ikke rigtig skemaden
- puttes ved 20 tiden hvor jeg ligger ned og ammer og når han næsten sover, så lægger jeg ham i egen seng.
Han vågner så igen ved 23 tiden, 2 tiden og tidligt næste morgen !!
Jeg tænker at jeg ammer ham for meget og han derfor ikke er interesseret i maden. Det skal siges at han nogle gange godt kan åbne munden og når maden først er inde så synker han.
Hvordan får jeg vendt skuden, så han kommer til at spise mere almindelig mad og ikke vågner så tit? Han skal starte i dagpleje 1. maj. Han har fået tænder :)
Bedste hilsner
Den trætte mor ;-)