Brev:
Ammestop - 14 mdr.
3. februar 2015
Alder:
14 mdr.
Ammestop - 14 mdr.
Kære Helen.
Nu er det ved at være tid, hvor jeg skal stoppe med at amme min søn. Han er 14 måneder, så det burde jo ikke være et problem - men det er det altså alligevel.
Jeg ammer ham i søvn hver aften - og den sidste måned, har jeg endda også ammet ham, når han vågner om natten.
Det var meningen, at jeg ville holde op, når han blev et år - men der skulle han så begynde i vuggestue - og jeg tænkte det ville være to store ting på samme tid - og herefter har både han og jeg været nærmest konstant syge og haft lungebetændelse...- og mens han har været syg, er jeg så også begyndt at amme ham om natten, da det er det eneste, der kan få ham til at holde op med at græde, når han vågne og er sløj - og jeg har virkelig prøvet alt mulig andet (holdt ham, aet ham i hans egen seng, sunget, lagt ham mellem os i vores seng, skiftet ble mm.) Jeg har også ventet på, at han skulle blive uinteresseret i at blive ammet - men det er ikke sket. Måske tværtimod.
Problemet er nu, at jeg skal i medicinsk behandling, hvor amning er kontraindiceret om præcis 3 uger....- så det skal altså være nu.
I vuggestuen fortæller de, at han er noget så nem at lægge til at sove - det er det bare ikke for mig. Min mand har også lidt problemer med det - og tyr ofte til at give ham en sutteflaske med mælk, hvilket han jo er for gammel til.
Har du et råd til, hvordan vi holder op? Havde aldrig troet, at det skulle være så svært.
Tak for dit svar.