Brev:
Fordeling af orlov mellem forældre under hensyn til amning
16. januar 2015
Alder:
1 mdr.
Fordeling af orlov mellem forældre under hensyn til amning
Kære Helen
Så er vi her igen.
Vi har fået en lillebror i familien i slutningen af november, så han er nu 7 uger. Han trives og vokser, som han skal, og storesøster er glad for ham, så alt er godt og dejligt :-)
Vi skal nu beslutte, hvordan orloven skal fordeles mellem os forældre.
Lillebror ammes, og vi vil gerne, at han skal ammes fuldt og efter behov, når han begynder at få alm. kost, men hvor lang tid vil han have et ammebehov, som nødvendiggør, at jeg går hjemme, hvis vi ikke vil give ham flaske?
Af hensyn til amningen, bliver det mig, der tager det meste af orloven, men det vil jo være fint at dele orloven i det omfang, at det er muligt uden at gå på kompromis med amningen.
Kan du dele dine tanker om ammebehov i forhold til min orlovs længde?
Venlig hilsen
En stolt og glad mor til to.