Brev:
Samsovning og ammestop - et umage par!?
7. januar 2015
Alder:
14 mdr.
Samsovning og ammestop - et umage par!?
Hej igen.
Jeg vil høre om du kender nogle gode bøger, links, eksperter eller fagfolk, som kan hjælpe lidt i forhold til når man skal stoppe med at amme, men er tilhænger af samsovning?
Jeg er nemlig tilhænger af det tilknytningsmæssige og kærlige ved samsovning, men må erkende, at det er svært at stoppe med at amme om natten, da min datter jo bare vender sig ind mod mig - halvt i søvne - og blir ammet lidt - for så at sove videre.
Vi HAR prøvet at tilbyde vand i kop, men dette vækker hende, og betyder, at hun så er vågen i mellem en time og tre midt om natten, og så er de små nat-amninger som foregår i mørke uden hverken jeg eller hende vågner helt, altså 100% at foretrække.
Vi HAR også prøvet at "tilbyde" hende far i stedet for mor, men dette forårsager samme resultat med flere timers opvågning - og af ulykkelig, skrigende karakter.
Vi har også din bog om søvn, men har ikke helt fundet den anvendelig i denne sammenhæng, så måske du kender nogen andre, som ved noget om søvn og natteamning og samsovning - kombineret? :)
Tak :)