Erstat natamning med vand?

24. november 2014

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Erstat natamning med vand?

Hej:-)

Min datter er 4,5 måned og bliver stadig ammet 100 pct. Vi er begyndt at 'lege' lidt med majsgrød én gang om dagen, men det meste ender i hagesmækken trods store anstrengelser og hun synes det er så sjovt og spændende.

Nå men, hun har jo altid døjet med luft i maven og gør det stadig om natten. Om dagen er det ikke længere et problem, tror det er pga al den bevægelse og hun bla selv triller fra ryg til mave og prutter lystigt. MEN om natten er det en anden sag!!

Hun sover fra 19-7 men kan ikke prutte i søvne, så hun mosler rundt og har mange små opvågninger hvor hun gerne vil have brystet for at sove videre og nogle ...

Annonce

... gange kan det også hjælpe hende til at klemme en prut eller to ud og give ro et par timer. Men så får hun jo bare mere mælk og luft ned og så forsætter det hele natten på den måde. Hun bruger sut, men denne er ikke nok når det er maven og prutter der driller.

Så mit spørgsmål er: må jeg give hende noget kogt (sukker)vand om natten og eventuelt hvor meget?? Er godt klar over hun stadig har brug for natamning, men kunne jeg eventuelt amme hende igen kl 22 og når hun så begynder at bøvle med luft i maven forsøge mig med vand? Og så trække den 3-4 timer inden jeg tilbyder bryst igen?? Eller har du nogle andre ideer???

Med venlig hilsen
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder