Brev:
Erstat natamning med vand?
24. november 2014
Alder:
4 mdr.
Erstat natamning med vand?
Hej:-)
Min datter er 4,5 måned og bliver stadig ammet 100 pct. Vi er begyndt at 'lege' lidt med majsgrød én gang om dagen, men det meste ender i hagesmækken trods store anstrengelser og hun synes det er så sjovt og spændende.
Nå men, hun har jo altid døjet med luft i maven og gør det stadig om natten. Om dagen er det ikke længere et problem, tror det er pga al den bevægelse og hun bla selv triller fra ryg til mave og prutter lystigt. MEN om natten er det en anden sag!!
Hun sover fra 19-7 men kan ikke prutte i søvne, så hun mosler rundt og har mange små opvågninger hvor hun gerne vil have brystet for at sove videre og nogle gange kan det også hjælpe hende til at klemme en prut eller to ud og give ro et par timer. Men så får hun jo bare mere mælk og luft ned og så forsætter det hele natten på den måde. Hun bruger sut, men denne er ikke nok når det er maven og prutter der driller.
Så mit spørgsmål er: må jeg give hende noget kogt (sukker)vand om natten og eventuelt hvor meget?? Er godt klar over hun stadig har brug for natamning, men kunne jeg eventuelt amme hende igen kl 22 og når hun så begynder at bøvle med luft i maven forsøge mig med vand? Og så trække den 3-4 timer inden jeg tilbyder bryst igen?? Eller har du nogle andre ideer???
Med venlig hilsen
Anne