Baby tager afstand

25. oktober 2014

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Baby tager afstand

Hej Helen

Vi er nu nået ned på kun en enkelt amning i døgnet som er ved hendes middagslur. Siden I torsdags stoppede vi aften og midnatsamningen og far lægger hende til at sove. Det har gået godt. Udover at vores datter overhovedet ikke vil mig mere. Før var hun altid meget morsyg og det var kun mig hun ville have. Nu vil hun mig slet ikke og vil kun have sin far. Jeg synes i forvejen at det har været rigtig hårdt at stoppe med at amme, da jeg savner den nærhed det giver, derudover sov hende og jeg jo sammen før men efter i torsdags sover jeg i et ...

Annonce

... andet rum, så det savner jeg meget, og derfor gør det også rigtig ondt, at jeg ikke kun har mistet nærhed, min sovekammerat, men også at hun slet ikke vil mig mere. Jeg prøver alt i løbet af dagen men intet virker. Hvordan kan det være? Og hvad kan jeg gøre?

Planen er at vi skal stoppe med middagsamningen i starten af kommende uge, hvis mine bryster kan følge med. Føler nedtrapningen har været lige hurtig nok og bliver desværre nødt til at pumpe ud en enkelt gang pågrund af store knuder. Hvornår vil jeg være mælkefri?

Med venlig hilsen

Marlene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder