Amning fra begge bryster

22. oktober 2014

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Amning fra begge bryster

Hej Helen,

Efter nogle år vender jeg tilbage...nu med en lillebror også (3. barn). Men trods 3. gangserfaringn, og at lillesøster kun er 11/2 år, så kan man stadig blive i tvivl.

Lillebror er nu 3 uger gammel, og han er en rigtig hyggeammer, som den ældste storesøster. Men vor lang tid er de egentlig om at tømme et bryst? Han er ikke effektiv hele tiden, og skal holdes ved ilden. Jeg har fra start været ret hard core og taget ham af, ...

Annonce

... når han er ineffektiv for længe, og så lagt ham til igen, hvis han vågnede op. Men jeg lægger ham ofte til på det samme bryst. Er det ok? Eller skulle jeg egentlig lægge ham til ved det andet? Han var 4 kilo, da han kom ud. Og mistede kun 40 g den første uge. Der skal jo noget mad til, for at han opretholder den vægt, så han ammer ret ofte. Måske fordi jeg egentlig lader ham sutte på et "tomt" bryst?

Bedste hilsner
mor til tre snoaber:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!