Brev:
Amning fra begge bryster
22. oktober 2014
Alder:
0 mdr.
Amning fra begge bryster
Hej Helen,
Efter nogle år vender jeg tilbage...nu med en lillebror også (3. barn). Men trods 3. gangserfaringn, og at lillesøster kun er 11/2 år, så kan man stadig blive i tvivl.
Lillebror er nu 3 uger gammel, og han er en rigtig hyggeammer, som den ældste storesøster. Men vor lang tid er de egentlig om at tømme et bryst? Han er ikke effektiv hele tiden, og skal holdes ved ilden. Jeg har fra start været ret hard core og taget ham af, når han er ineffektiv for længe, og så lagt ham til igen, hvis han vågnede op. Men jeg lægger ham ofte til på det samme bryst. Er det ok? Eller skulle jeg egentlig lægge ham til ved det andet? Han var 4 kilo, da han kom ud. Og mistede kun 40 g den første uge. Der skal jo noget mad til, for at han opretholder den vægt, så han ammer ret ofte. Måske fordi jeg egentlig lader ham sutte på et "tomt" bryst?
Bedste hilsner
mor til tre snoaber:)