Brev:
Vil pludselig ammes mere
24. september 2014
Alder:
10 mdr.
Vil pludselig ammes mere
Kære Helen
Min dejlige søn på 43 uger, er de sidste par uger pludselig begyndt at ville ammes meget hyppigere. Vi var ellers nede på ca. 3 amninger i døgnet, men nu vil han pludselig ammes ca. 3-4 gange om dagen og 2 eller 3 gange om natten. Samtidig er han mere "mor-syg" og vil krammes mere og græder oftere.
Jeg har læst "Vidunderlige uger" og tænker, det måske kan være et udviklingsspring? Samtidig har vores lille familie været lidt udfordret på det sidste med oversvømmelse og store skader i mit lille personlige firma (og dermed mit levebrød), dødsfald i nærmeste familie mm. mens far i øvrigt var på forretningsrejse i udlandet - Selvom jeg synes, jeg tackler det hele ganske fornuftigt, kan jeg ikke udelukke, at min søn måske kan mærke, at jeg er lidt presset i disse dage? Han er ellers glad det meste af tiden, kravler, snakker løs og rejser sig op af alt og alle - og undersøger alt med største glæde (det er altså fantastisk at være mor ;-)
Jeg er derfor meget i tvivl om, hvordan jeg skal håndtere hans ønske om mange amninger? Han spiser fortsat sin mad med god appetit, men jeg ved jo, at han har bedst af mere rigtig mad.
Skal jeg give ham lov til de amninger, han måske har psykisk behov for nogle uger endnu- eller prøve om jeg kan give ham nærhed på en anden måde?
I øvrigt - men veninde, der har været sød at passe ham et par gange de sidste uger mener, at jeg bør "lære ham" at ligge stille, mens jeg skifter ham på puslebordet. Jeg er mest tilbøjelig til at trække på smilebåndet over den lille sprællemand og give ham bleen på, mens han står eller danser rundt imens. Men hun har nævnt det flere gange - har hun ret i, at jeg bør lære ham at ligge stille - og hvis hun har, hvordan griber man så det an?
Tak for dit svar.