Brev:
Vedr mavekneb og dagsrytme
18. september 2014
Alder:
2 mdr.
Vedr mavekneb og dagsrytme
Hej Helen
Min lille smukke datter på 2,5 mdr kæmper som så mange andre babyer, med mavekneb og luft i maven!
Vi bruger biogaia, D-pearls, mavemassage, bevægelse af krop, ligge på maven, fennikel the (til mig), cykle med ben, har været til kranio-S og zoneterapi. Zoneterapi 4 gange, det hjalp på dagen men ikke vedvarende og zoneterapeuten sagde selv at hun nok ikke kunne gøre mere. (Og hun bliver bøvset godt af)
Det skal siges at A. klare sig fint gennem dagen, nogle dage kæmper hun lidt med maven men det er ikke noget voldsomt. Til gengæld så kan jeg næsten sætter uret til kl 03.00 'hver nat' for der ligger hun og basker med arme og ben og trækker sig sammen og går efterfølgende i flitsbue, det starter med at hun gør det i søvne men vågner til sidst af det og er ulykkelig. Jeg kan afhjælpe dette ved at begynde at massegere hendes mave mens hun stadig sover og skubbe hendes ben op, så hun kommer af med lidt luft/prutter, så kan hun finde lidt ro igen en times tid og så kan jeg gøre det samme igen og det kan så forsætte til kl 6-7 om morgnen. MEN nogle nætter er bedre end andre!!?? SÅ er det noget jeg spiser???
Jeg drikker ikke mælk (kan ik lide det) men spiser da en ostemad indimellem. A. gylper ikke særlig tit - så tænker ikke det er det?
Kan det være så slemt hvis jeg spiser løg på min mad? Eller tørret frugt? Eller slik? (Spiser ikke chokolade) eller porre, bønner eller hvad skal jeg undgå!??
A. vejet 3850g og var 55 lang - nu vejer hun 6500g og er 64 cm. Håber du har nogle gode ideer og eventuelt kan fortælle mig hvad jeg skal udgå at spise...
Endvidere vil jeg høre dig vedr hendes (nuværende) rytme:
Vågner ca kl 6, får ren ble og leger lidt i sengen (hun sover i vores seng)
Så:
6-7 leger
7-8 sover i sengen
8-9.30 op tøj på, leger
9.30-11 sover
11-12.30 leger
12.30-13.30 sover
13.30-14.30 leger
14.30-18.30 sover
18.30-19 gøre klar til natten, nattøj massage etc
19-19.30 i seng og sover til næste morgen kl 6 (med amning ca 3 gange)
Det lader ikke til at hun pt kan være længere tid vågn om dagen end en time måske halvanden - ser det fint nok ud?? Hun er meget vågn når hun er vågn snakker griner osv:-)
Håber du kan hjælpe en førstegangsmor:-)
Med venlig hilsen
Anne
PS Glemte at skrive at jeg ammer fuldt ud og A. har afføring ca én gang om dagen.