Nat amning - 10 mdr.

9. september 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Nat amning - 10 mdr.

Hej Helen

Min datter på 10 måneder bliver stadig ammet om natten, hvilket jeg gerne vil prøve at stoppe.

Jeg har tidligere skrevet i et brev til dig, hvordan hendes dagsrutiner er.

De sidste dage er hun blevet puttet omkring kl 19, hvor hun bliver ammet.
De sidste to nætter har jeg været inde ved hende to gange, hvor hun er blevet ammet. De to nætter har hun valgt at vågne kl 5.15, hvor vi så står op.
Antallet om natten er blevet meget mindre på de sidste 8-10 dage, hvor det før var omkring 7-9 gange jeg var inde.

Om natten ligger jeg hende til brystet, her begynder hun er suge. ...

Annonce

... Efter lidt tid prøver jeg at tage brystet ud, men hun "angriber" hurtigt igen, og jeg prøver igen at lirke brystet ud, men hun søger det igen. Det kan jeg sagtens prøve flere gange uden held.

Det virker ikke til at hun vågner helt op, så jeg har svært ved at give hende vand i krus.

Vi har prøvet en nat, hvor far har taget tjansen, men det lykkes desværre ikke, da hun bliver helt ulykkelig.

Det kunne være dejligt, hvis hun kunne sove længere om natten, da jeg starter på arbejde om ca 2 uger.

Hvilke råd vil du give mig for at få dette projekt til at lykke?

Med venlig hilsen
Anne-Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder