Brev:
Nat amning - 10 mdr.
9. september 2014
Alder:
10 mdr.
Nat amning - 10 mdr.
Hej Helen
Min datter på 10 måneder bliver stadig ammet om natten, hvilket jeg gerne vil prøve at stoppe.
Jeg har tidligere skrevet i et brev til dig, hvordan hendes dagsrutiner er.
De sidste dage er hun blevet puttet omkring kl 19, hvor hun bliver ammet.
De sidste to nætter har jeg været inde ved hende to gange, hvor hun er blevet ammet. De to nætter har hun valgt at vågne kl 5.15, hvor vi så står op.
Antallet om natten er blevet meget mindre på de sidste 8-10 dage, hvor det før var omkring 7-9 gange jeg var inde.
Om natten ligger jeg hende til brystet, her begynder hun er suge. Efter lidt tid prøver jeg at tage brystet ud, men hun "angriber" hurtigt igen, og jeg prøver igen at lirke brystet ud, men hun søger det igen. Det kan jeg sagtens prøve flere gange uden held.
Det virker ikke til at hun vågner helt op, så jeg har svært ved at give hende vand i krus.
Vi har prøvet en nat, hvor far har taget tjansen, men det lykkes desværre ikke, da hun bliver helt ulykkelig.
Det kunne være dejligt, hvis hun kunne sove længere om natten, da jeg starter på arbejde om ca 2 uger.
Hvilke råd vil du give mig for at få dette projekt til at lykke?
Med venlig hilsen
Anne-Mette