Brev:
Ammer og vil ikke tage narresut
3. september 2014
Alder:
1 mdr.
Ammer og vil ikke tage narresut
Kære Helen
Min søn på knap 6 uger ammes og det går rigtigt godt. Vejede 4100 g / 56 cm ved fødslen og nu vejer han 6400 g / 61 cm.
Mit "problem" er at han ikke vil tage narresut og jeg er lidt bekymret for om jeg ammer ham for meget - kan man det på nuværende tidspunkt? At jeg simpelthen tilbyder brystet i situationer, hvor man ville have givet en sut? Men så længe han spiser, så er han vel sulten?
Jeg har være ude og gå tur med barnevognen, hvor han vågner og græder og så måtte jeg hurtigt finde et sted at amme (bor på landet og går langs marker..) Så ville det være rart at kunne give en sut.
Har ikke meget mod på at begive mig af sted, hvis det betyder at jeg ikke kan trøste ham uden at hive brystet frem eller have ham over skulderen - det hjælper nemlig også. Måske det bliver nemmere når han bliver lidt ældre - det er måske ligeså meget nærhed han søger ?
Tak for dine gode råd, bedste hilsner Eva