Amning 9 mdr

27. august 2014

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Amning 9 mdr

Hej Helen.

Vi har haft rigtig god erfaring med dine svar tidligere, så nu prøver vi lige igen!

Alice fylder 9 mdr her d. 1 og vi har stadig lidt issues med mad, hun var i det hele taget meget lang tid om at starte med at ville spise rigtig mad, og gad ingen former for grød overhovedet. Hun gider nu spise nogle enkelte skefulde havregrød til morgen hvis der er smørklat og kanel på. Hun spiser fint til aften, men er meget småt spisende ved de andre måltider i løbet af dagen. Jeg ammer stadig og hun bliver lige nu ammet lidt over middag inden lur, til aften inden putning og så vågner hun stadig om natten, første opvågning er ok ved 11-12 tiden, men så vågner hun igen 2 eller tre gange og får brystet. Som regel ved 2 tiden, nogen gange kl 4, og så igen omkring kl. 6, og så står vi op ved halv 8 -8 tiden. Og nu hvor hun er så stor er det jo nok fordi hun spiser for meget om natten at hun ikke rigtig spiser om dagen.

Jeg er bare helt lost med, hvordan jeg vender hende af med at spise om ...

Annonce

... nattten, hun har aldrig villet have hverken flaske eller sut, så jeg har ikke rigtig noget alternativ til brystet, og får hun ikke brystet vågner hun helt og vil ikke sove igen.

Nu starter jeg på arbejde her om halvanden uge så for mig er det heller ikke længere holdbart at skulle være vågen så meget om natten. Far tager over når jeg starter og skal have 8 ugers barsel, og fra 1 oktober skal hun så småt starte i vuggestue.

Amningen ved middagstid kommer hun jo så af gode grunde til at skulle undværre, og kan se den stadig er i din dagsplan til 9 mdr. i din bog om mad. Burde hun så have en amning sen eftermiddag i stedet?

Hun er heller ikke specielt interesseret i at drikke almindelig mælk, så er også lidt bekymret for hvordan vi sikrer at hun stadig får nok i løbet af dagen hvis vi skal ned på kun aften og sen aften med amning.

Håber du har nogen gode råd til, hvordan og hvor mange amninger vi skal til at forsøge at skære fra.

Hilsen Alice´s forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.