Ammes næsten hele tiden

8. august 2014

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Ammes næsten hele tiden

Kære Helen

Tusind tak for en fantastisk brevkasse. Jeg har brugt den flittigt ved vores første barn, Anna fra september 2012. Læst dine gode svar til de andre forældre.

Nå, men nu sidder jeg her med lillebror på armen. Han er 2 uger gammel og jeg synes at han 'hænger' i mine bryster hele tiden. Vi har selvfølgelig ingen rytme endnu og jeg lægger ham til når han viser tegn på sult- søgen eller gråd ! Han sover ofte to-tre gange i løbet af dagen i 2 timer. Nogle gange lidt mere. Ellers ammer og pusler jeg ham.

Mit spørgmål går på om det er vejen frem at han ligger så meget hos mig. Føler nogle gange at han bare vil hygge og så sover han videre hos mig efter en tår mælk. Han vil ikke bruge narresut- har prøvet flere forskellige og håber det vil lykkes på et tidspunkt. Har været ude og gå tur med ham, men må vende om og skynde mig hjem, da hun ...

Annonce

... pludselig græder meget og ikke kan trøstet med sutten - dette sker selvom jeg lige har ammet og så falder han først til ro når han får brystet i munden! Hvordan kommer jeg ud af dette eller løser det sig selv?

Han er født 11 dage over termin. Vejede 4120g og var 56 cm lang. Han har virket meget sulten i starten og fik også mme på hospitalet. Amningen kører rimelig godt nu, trods svær start med brystbetændelse og sår på brystvorterne. Sundhedsplejeske var her da han var 4 dage gammel og der vejede han 4100 og 6 dage efter havde han taget 650 gram på ;-)

Sikken en lang smøre…. min bekymring er egentlig 'bare' om jeg er ved at etablere amningen fortsat og derfor skal amme så ofte. Kan slet ikke se, hvordan jeg skal komme ud af huset, hvis han skal spise konstant og ikke kan trøstes med en sut.

Glæder mig til at høre fra dig - bedste hilsner
Eva

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne