Brev:
Ammes næsten hele tiden
8. august 2014
Alder:
0 mdr.
Ammes næsten hele tiden
Kære Helen
Tusind tak for en fantastisk brevkasse. Jeg har brugt den flittigt ved vores første barn, Anna fra september 2012. Læst dine gode svar til de andre forældre.
Nå, men nu sidder jeg her med lillebror på armen. Han er 2 uger gammel og jeg synes at han 'hænger' i mine bryster hele tiden. Vi har selvfølgelig ingen rytme endnu og jeg lægger ham til når han viser tegn på sult- søgen eller gråd ! Han sover ofte to-tre gange i løbet af dagen i 2 timer. Nogle gange lidt mere. Ellers ammer og pusler jeg ham.
Mit spørgmål går på om det er vejen frem at han ligger så meget hos mig. Føler nogle gange at han bare vil hygge og så sover han videre hos mig efter en tår mælk. Han vil ikke bruge narresut- har prøvet flere forskellige og håber det vil lykkes på et tidspunkt. Har været ude og gå tur med ham, men må vende om og skynde mig hjem, da hun pludselig græder meget og ikke kan trøstet med sutten - dette sker selvom jeg lige har ammet og så falder han først til ro når han får brystet i munden! Hvordan kommer jeg ud af dette eller løser det sig selv?
Han er født 11 dage over termin. Vejede 4120g og var 56 cm lang. Han har virket meget sulten i starten og fik også mme på hospitalet. Amningen kører rimelig godt nu, trods svær start med brystbetændelse og sår på brystvorterne. Sundhedsplejeske var her da han var 4 dage gammel og der vejede han 4100 og 6 dage efter havde han taget 650 gram på ;-)
Sikken en lang smøre…. min bekymring er egentlig 'bare' om jeg er ved at etablere amningen fortsat og derfor skal amme så ofte. Kan slet ikke se, hvordan jeg skal komme ud af huset, hvis han skal spise konstant og ikke kan trøstes med en sut.
Glæder mig til at høre fra dig - bedste hilsner
Eva