Brev:
Amning - Skadeligt
2. juli 2014
Alder:
7 mdr.
Amning - Skadeligt
Kære Helen
Nu har jeg brug for dit råd igen - for jeg kan ikke rigtig få en bekymring ud af hovedet.
For tiden bliver en artikel fra Jyllands-Posten (2009) delt på FB. Hvor Allan Astrup Jensen citeres for at fraråde amning efter 4 måneder. Grundet overførsel af giftstoffer til barnet.
http://m.jyllands-posten.dk/livsstil/familie/ECE4 148238/ekspert-amning-forgifter-din-baby/
Jeg har fuldammet min søn til 6 måneder og ammer stadig en del....- men pludselig har jeg det ikke så godt med det længere, fordi jeg er bange for, om jeg skader ham mere end det gavner. Er begyndt at give ham lidt NAN 2 sammen med amningen - for at reducere indtaget af modermælk. Både min søn og jeg holder meget af ammesituationen.
Jeg er jo udmærket klar over, hvad sundhedsstyrelsen anbefaler - og jeg ved ikke, om du har en personlig mening til dette?
Da jeg er over 40 år, har jeg jo forventeligt større ophobning end unge mødre- selvom jeg altid har levet sundt og prøvet at holde mig fra kemikalier.
Håber du enten kan berolige mig - eller vil anbefale en nedtrapning af modermælk - eller at jeg kun fortsætter med amning til f.eks. 9 måneder - eller hvad der er klogt? Det fylder (for) meget i mine tanker lige nu.
Hilsen
den (over)bekymrede mor