Brev:
Amning af 3 mdr. gammel søn
24. juni 2014
Alder:
3 mdr.
Amning af 3 mdr. gammel søn
Hej Helen.
Jeg har lige en spørgsmål ang. amming af min nu 3 mdr gammel søn.
Jeg har ammet ham fuldt ud, indtil her for et par dage siden, hvor jeg var begyndt og trivle om jeg havde nok mælk til ham. han har ikke rigtig ville tage mit bryst hver gang jeg har lagt ham til er han begyndt og græde/skrige, altså han har ikke engang suttet ved mig endnu. dette var alt sammen før vi begyndte på flaske. han spiser stadig ved mig når han vil. Men jeg kan se om morgenen når han skal have mad, så er det jo lige før han er ved og blive kvalt i mælken fordi der kommer så meget. han sover igennem om natten, han sover fra kl ca halv 10 til ca halv 7.
Jeg føler ikke selv at han får nok da hans ble sommetiden næsten er helt tør efter natten, som sagt får han ikke noget at spise hele natten eller skiftet ble igennem nattens løb. Der er heller ikke nogle vådebleer i løbet af dagen. Hvis jeg lægger alle bleerne sammen så har han nok 1 til halvanden våd ble på en hel dag. Der kan også godt gå flere dage i mellem han laver noget i bleen, han har været oppe på 4 dage hvor der ikke var noget afføring i bleen.
Han har eller været en glad dreng som sov som han skulle og var ikke utilpas.
Han vejede 3060 ved fødselen. og her 3 mdr siden vejer han nu 5700 g. så det jo ikke fordi han ikke tager på i vægt.
Jeg vil bare gerne vide om jeg skal forsætte på brystet eller om jeg skal helt over på flasken. som sagt så gider han ikke ligge ved mit bryst. han startet ud med og skrige, jeg har prøvet og presse lidt mælk ud også se om dette ikke kan fange hans opmærksomhed til han vil spise hos mig. men det er stadig det samme. han bliver ved med og skrige, han forsøger ikke engang på at spise ved mig.
Min første datter kunne jeg kun amme i 2 mdr. Mon det er dette samme med min søn i dette tilfælde?
Tak på forhånd.