Pludseligt ammestop - 10 mdr.

17. juni 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Pludseligt ammestop - 10 mdr.

Kære Helen

Tak de sidtste svar, dejligt jeg nu kan tage til bryllup med god samvittighed:)

Der er dog sket lidt de sidste 4 dage. Jeg skulle rejse til DK i lørdags med min datter, men natten til lørdag blev jeg syg med madforgiftning. Troede lille pigen var sluppet men hun kastede så op i flyveren. Hun har siden ikke ville ammes overhoved. Det lige som om hun søger indimellem men vil ikke hvis jeg tilbyder. Hun sov endda igennem de første tro nætter til kl 5 hvor hun igen ikke vil have bryst men fik så vand og hun var bestemt tørstig. Maven blev hurtigt god igen men nu ...

Annonce

... hun så voldsomt forkølet med feber.

Jeg tænker jo at amningen nok er slut, er ked af det ender sådan her men med hendes alder tænker også at jeg ikke vil kæmpe alt for meget for det. Giver det mening? Hun er jo godt 10,5 måned. Men hvad tror du det kan skyldes?

Har læst i et andet svar det måske ikke er nødvendigt at begynde på mme flasker, så lige nu får hun så mælk af kop og i grød og lidt yoghurt i løbet af dagen, har kigget i din bog til børn på et år - er det ok?

Jeg ensom sagt lidt trist over det - har igen brug for dine støttende ord.

Hilsen
En lidt trist mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre