Brev:
Skal jeg malke ud om natten?
17. juni 2014
Alder:
3 mdr.
Skal jeg malke ud om natten?
Hej Helen.
Tak for dit lange svar sidst, det gav mig meget ro, og amningen kører nu på skinner og Bettefisen stortrives ;o)
Mit spørgsmål drejer sig om udmalkning og opretholdelse af mælkeproduktionen.
Min søn er nu 3 mdr (d 16.) og sover mere eller mindre igennem hver nat. Han sover som regel fra kl 22 til kl 4-5 stykker i et stræk, vågner, får mad (som regel kun fra det ene bryst fordi det er rigelig fyldt) og sover så igen til kl 7-8 stykker. Det er jo rigtig dejligt for så får jeg også et langt stræk sammenhængende søvn, men nu har jeg spekuleret på om jeg burde stå op og malke ud omkring kl 01? I nat gik der feks 7½ time fra han fik sit sidste måltid inden natten og til han vågnede igen. Hvor stor betydning har det for produktionen at der går så lang tid imellem amningerne om natten?
Det virker til at der er mælk nok til ham, han synker flittigt når han spiser og han har 6-8 våde bleer i døgnet.
Jeg vil gerne fortsætte med at amme ham så længe som muligt og vil ikke risikere at produktionen pludselig stopper. Så står jeg hellere op og malker ud.
Et tillægsspørgsmål: Når han nu snart skal til at have grød og lign, er det så en god ide at blande lidt modermælk i det, og kan man i så fald fryse mælken ned i isterningbakker så det lige er til at putte lidt i når grøden er færdig?
På forhånd tak ;o)
Hilsen Maria