Nedtrappe amning - 9 mdr.

3. juni 2014

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Nedtrappe amning - 9 mdr.

Hej Helen

Jeg har den dejligste lille dreng på knapt 9,5 mdr. Både han og jeg er meget glad for vores amning/ ammerutine.

Til august (hvor han bliver 1år) skal han starte i institution og jeg er i tvivl mht. hvordan jeg bedst muligt kan nedtrappe amningen.

Således ser vores dagsskema ud:
Kl. 6 vågner eller det tidligste vi står ud af sengen.
Kl. 7 morgenmad
Kl. 9 ammes og puttes
Når han vågner kl. 10-10.30 formiddags frugt
Kl. 12 frokost
Kl. ca. 14 ammes og puttes
Når han vågner kl. 15-15.30 eftermiddags frugt
Kl. 16 ammes
Kl. 18 aftensmad
Kl. 19 ammes og puttes
Vågner imellem 23.30-1.30 ammes
Vågner imellem 4-6 ammes - da jeg ellers ikke kan få ham til at sove igen.

Min tanke ...

Annonce

... er, at jeg fortsætter amningen om eftermiddagen (når han er blevet hentet fra institution), før han skal sove om aftenen og om morgenen.

1. Spørgsmål: Hvor længe har han et behov for at blive ammet omkring midnat?
2. Spørgsmål: Hvor stort er reelt set hans amme behov når han er 1 år?
3. Spørgsmål: Som du kan læse ammer jeg op til en lur, han slapper af og falder ofte helt hen, jeg er derfor nervøs for om jeg kan få ham til at sove (uden gråd) uden amning? Nyt ritual?
4. Spørgsmål: Hvordan kan jeg bedst muligt nedtrappe amningen?
5. Spørgsmål: I hvor god tid før institutionsstart skal jeg begynde nedtrapningen 1mdr., 14 dage eller?

Jeg håber du har nogle forslag :)

Kærlige hilsner fra
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor