Brev:
Nedtrappe amning - 9 mdr.
3. juni 2014
Alder:
9 mdr.
Nedtrappe amning - 9 mdr.
Hej Helen
Jeg har den dejligste lille dreng på knapt 9,5 mdr. Både han og jeg er meget glad for vores amning/ ammerutine.
Til august (hvor han bliver 1år) skal han starte i institution og jeg er i tvivl mht. hvordan jeg bedst muligt kan nedtrappe amningen.
Således ser vores dagsskema ud:
Kl. 6 vågner eller det tidligste vi står ud af sengen.
Kl. 7 morgenmad
Kl. 9 ammes og puttes
Når han vågner kl. 10-10.30 formiddags frugt
Kl. 12 frokost
Kl. ca. 14 ammes og puttes
Når han vågner kl. 15-15.30 eftermiddags frugt
Kl. 16 ammes
Kl. 18 aftensmad
Kl. 19 ammes og puttes
Vågner imellem 23.30-1.30 ammes
Vågner imellem 4-6 ammes - da jeg ellers ikke kan få ham til at sove igen.
Min tanke er, at jeg fortsætter amningen om eftermiddagen (når han er blevet hentet fra institution), før han skal sove om aftenen og om morgenen.
1. Spørgsmål: Hvor længe har han et behov for at blive ammet omkring midnat?
2. Spørgsmål: Hvor stort er reelt set hans amme behov når han er 1 år?
3. Spørgsmål: Som du kan læse ammer jeg op til en lur, han slapper af og falder ofte helt hen, jeg er derfor nervøs for om jeg kan få ham til at sove (uden gråd) uden amning? Nyt ritual?
4. Spørgsmål: Hvordan kan jeg bedst muligt nedtrappe amningen?
5. Spørgsmål: I hvor god tid før institutionsstart skal jeg begynde nedtrapningen 1mdr., 14 dage eller?
Jeg håber du har nogle forslag :)
Kærlige hilsner fra
Maria