Amning og pasning - 10 mdr.

29. maj 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Amning og pasning - 10 mdr.

Kære Helen

Mig igen:) Spørgsmål om amning selvfølgelig:)

Jeg har som skrevet i mit forrige brev fået amningen ned på 3 gange i døgnet – prøver at følge din bog, men er altid lidt bagud med at skære ned i antal amninger. Er først for en uge siden gået fra 4 til 3 (og hun bliver 10 måneder om en lille uge) da hun skulle sove formiddagslur i vuggestuen. Men det er gået rigtig fint. Så nu to spørgsmål om det med amning:

1. Du anbefaler jo i din bog 2 amninger fra 10 måneder og frem – men da jeg har været lidt sent ude med at gå fra 4 til 3 bør jeg så vente lidt? Tror bestemt ikke hun selv vil vælge amning før middagslur fra. Hun kan ofte blive helt panisk hvis jeg ikke lige lægger hende til omkring 13-13.30. Hun bliver pylret, hiver i min bluse, river mig i håret og niver mig i ansigt indtil hun bliver lagt til. Det er dog mest når vi er her hjemme. Men hun kan også blive lidt ked af det i bilen eller barnevognen hvis jeg har skubbet amningen lidt hvis vi har været ude så den er blev 14-14.30.

Jeg har nok igen behov for at få at vide at jeg skal trappe ned. Tror efterhånden det er hårdere for mig at stoppe amning end det er for hende. Hænger stadig fast i følelser om at jeg svigter. Er i øvrigt bekymret for om 2 amninger kan holde gang i ...

Annonce

... mælkeproduktion? Synes også stadig hun spiser meget små portioner mad så bruger jo amning om sikkerhed for at hun fået lidt at spise.

2. Mit andet spørgsmål er også amning, men mere i forhold til at pasning. Jeg skal til Bryllup når hun er 10,5 måned (om 3 uger) og har besluttet at jeg skal til bryllup. Jeg synes det burde være muligt når hun nu er så gammel. Men men men hvad med amning når hun skal puttes? Går og leger med tanken om at jeg er nød til at tage hjem og amme hende om aften, men det en lang tur – eller at min mor som nok skal passe kører op til os? Er det helt tosset? Det er der jo mange der synes. Måske jeg bare skal slappe lidt af og lade min mor prøve – og i så fald skal hun så prøve flaske?

Min datter er fuldt ammet og har aldrig fået flaske med mælk. Hun kan godt drikke af flaske da hun får vand af en når vi er ude. Tænker også at lade min mor putte hende dagen før som prøve? Men er bange for at jeg nok bare giver efter hvis det ikke lige går. Har prøve en gang at komme lidt sent hjem om aften og at hun var begyndt at blive lidt ked af det og savne brystet. Og igen hvis man springer denne amning over er der risiko for at mælkeproduktion går ned??? Undskylder, men har kronisk frygt for ikke at have nok mælk…

Hilsen mig igen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder