Brev:
Amning og pasning - 10 mdr.
29. maj 2014
Alder:
10 mdr.
Amning og pasning - 10 mdr.
Kære Helen
Mig igen:) Spørgsmål om amning selvfølgelig:)
Jeg har som skrevet i mit forrige brev fået amningen ned på 3 gange i døgnet – prøver at følge din bog, men er altid lidt bagud med at skære ned i antal amninger. Er først for en uge siden gået fra 4 til 3 (og hun bliver 10 måneder om en lille uge) da hun skulle sove formiddagslur i vuggestuen. Men det er gået rigtig fint. Så nu to spørgsmål om det med amning:
1. Du anbefaler jo i din bog 2 amninger fra 10 måneder og frem – men da jeg har været lidt sent ude med at gå fra 4 til 3 bør jeg så vente lidt? Tror bestemt ikke hun selv vil vælge amning før middagslur fra. Hun kan ofte blive helt panisk hvis jeg ikke lige lægger hende til omkring 13-13.30. Hun bliver pylret, hiver i min bluse, river mig i håret og niver mig i ansigt indtil hun bliver lagt til. Det er dog mest når vi er her hjemme. Men hun kan også blive lidt ked af det i bilen eller barnevognen hvis jeg har skubbet amningen lidt hvis vi har været ude så den er blev 14-14.30.
Jeg har nok igen behov for at få at vide at jeg skal trappe ned. Tror efterhånden det er hårdere for mig at stoppe amning end det er for hende. Hænger stadig fast i følelser om at jeg svigter. Er i øvrigt bekymret for om 2 amninger kan holde gang i mælkeproduktion? Synes også stadig hun spiser meget små portioner mad så bruger jo amning om sikkerhed for at hun fået lidt at spise.
2. Mit andet spørgsmål er også amning, men mere i forhold til at pasning. Jeg skal til Bryllup når hun er 10,5 måned (om 3 uger) og har besluttet at jeg skal til bryllup. Jeg synes det burde være muligt når hun nu er så gammel. Men men men hvad med amning når hun skal puttes? Går og leger med tanken om at jeg er nød til at tage hjem og amme hende om aften, men det en lang tur – eller at min mor som nok skal passe kører op til os? Er det helt tosset? Det er der jo mange der synes. Måske jeg bare skal slappe lidt af og lade min mor prøve – og i så fald skal hun så prøve flaske?
Min datter er fuldt ammet og har aldrig fået flaske med mælk. Hun kan godt drikke af flaske da hun får vand af en når vi er ude. Tænker også at lade min mor putte hende dagen før som prøve? Men er bange for at jeg nok bare giver efter hvis det ikke lige går. Har prøve en gang at komme lidt sent hjem om aften og at hun var begyndt at blive lidt ked af det og savne brystet. Og igen hvis man springer denne amning over er der risiko for at mælkeproduktion går ned??? Undskylder, men har kronisk frygt for ikke at have nok mælk…
Hilsen mig igen