Brev:
Ammestop - lære at undvære mors bryst - 11 mdr.
27. marts 2014
Alder:
11 mdr.
Ammestop - lære at undvære mors bryst - 11 mdr.
Hej Helene.
Jeg er nyt medlem, men har fuldt din brevkasse i flere måneder, hvor jeg har fået svar og gode råd. Som første-gangs forældre er der jo altid en masse spørgsmål, man gerne vil have svar på, for at være så gode forældre som overhovedet muligt.
Vi har en skøn og aktiv datter på 11 måneder (fra april 2013). Silje er en glad pige, som altid har et smil på læben. Hun spiser godt i løbet af dagen, både herhjemme og i dagplejen, hvor hun nu har gået i 3 måneder.
Amningen var rigtig svær at få til at fungere, da hun var mindre. Det resulterede i at vi kun kunne få det at fungere ved hjælp af suttebrikker, flere ammestop og gav mig bryst betændelse op til flere gange. Jeg tog beslutningen da hun var 3 måneder, om at stoppe med amning og gå over til flaske. MEN det ville hun på ingen måder accepetere, og afviste flasken hver gang vi prøvede. Så jeg fortsatte amningen, og siden hun var 5 måneder, har amningen fungeret helt perfekt (dog stadig ved brug af suttebrikker)
Lige nu bliver hun ammet inden hun bliver puttet omkring kl 19
Ammes igen omkring kl. 01
og igen kl. 05 hvor hun så kommer med ind i vores seng og sover videre.
Vi har prøvet flere gange, at det er far der går ind og tager hende, når hun vågner, men hvis hun ikke bliver lagt til brystet de to gange, resulterer det i skrig og skrål og til flere timer, og det synes vi begge er rigtig hårdt.
Det skal hertil nævnes at hun ikke bruger sut.
Vi har brugt mange måneder på at få hende til at falde i søvn selv om aften, og sove om natten. Derfor er vi selvfølgelig bange for at et ammestop vil ødelægge den succes, vi langt om længe har fået vedr. dét.
Jeg synes det er ved at være på tide at amningen stopper om natten, og også helst inden putningen, da jeg har flere møder på arbejdet som foregår om aftenen, og pga. amningen har jeg indtil videre ikke kunne deltage i disse.
Håber du har nogen foreslag til hvordan vores lille prinsessen kan undvære mors bryst, uden at både hende og mor bliver alt for kede af det.
Med venlig hilsen
Siljes Mor