Hvor meget skal jeg malke ud?

7. marts 2014

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Hvor meget skal jeg malke ud?

Kære Helen.

To ting.

Jeg påtænker snart at lade vores dejlige datter på fire måneder være alene med sin mormor og morfar i en time eller to.
Vi har hele tiden opholdt os meget hos dem, da hun har haft kolik og de har hjulpet os meget i hverdagene, så hun har set dem mere end sin far, da han jo arbejder og ikke er hjemme.
Så - det er vel ok for hende på nuværende tidspunkt, tænker jeg?

Del to er så, jeg har købt en manuel brystpumpe som fungerer fint og som jeg påtænker at malke ud af, hvis hun skulle blive sulten når moderen med madkasserne er væk (hun ...

Annonce

... er 100% ammebarn og vi er ikke begyndt på skemad).

Men hvordan dælen ved jeg hvor meget jeg skal malke ud? Jeg har jo ingen anelse om hvor meget hun får ud af mine bryster, normalt.

Og - hvordan gør man i praksis, altså jeg malker ud, stiller det i køleskabet (har købt pigeon opbevaringsting, som man kan sætte en sutteflaske-sut på) og hvad gør mine forældre så? Det skal varmes i mikro ovnen eller kan det få den rette temperatur ved at stilles i en skål med kogt vand? Og hvad er den rette temperatur og er der noget med man tjekker det på sit håndled?

Tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre