Brev:
Hvor meget skal jeg malke ud?
7. marts 2014
Alder:
4 mdr.
Hvor meget skal jeg malke ud?
Kære Helen.
To ting.
Jeg påtænker snart at lade vores dejlige datter på fire måneder være alene med sin mormor og morfar i en time eller to.
Vi har hele tiden opholdt os meget hos dem, da hun har haft kolik og de har hjulpet os meget i hverdagene, så hun har set dem mere end sin far, da han jo arbejder og ikke er hjemme.
Så - det er vel ok for hende på nuværende tidspunkt, tænker jeg?
Del to er så, jeg har købt en manuel brystpumpe som fungerer fint og som jeg påtænker at malke ud af, hvis hun skulle blive sulten når moderen med madkasserne er væk (hun er 100% ammebarn og vi er ikke begyndt på skemad).
Men hvordan dælen ved jeg hvor meget jeg skal malke ud? Jeg har jo ingen anelse om hvor meget hun får ud af mine bryster, normalt.
Og - hvordan gør man i praksis, altså jeg malker ud, stiller det i køleskabet (har købt pigeon opbevaringsting, som man kan sætte en sutteflaske-sut på) og hvad gør mine forældre så? Det skal varmes i mikro ovnen eller kan det få den rette temperatur ved at stilles i en skål med kogt vand? Og hvad er den rette temperatur og er der noget med man tjekker det på sit håndled?
Tak :)