Bøvseproblemer - 3 mdr.

21. februar 2014

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Bøvseproblemer - 3 mdr.

Kære Helen

Har pludselig fået det problem, at jeg ikke kan få min søn på 3 måneder til at bøvse, efter jeg har ammet ham om natten. Dette betyder at natamningen nu har fået en varighed på ca. 2 timer - da jeg naturligvis ikke vil lægge ham tilbage i seng på ryggen, når luften generer ham.

Om dagen har vi ingen problemer - der bøvser ham umiddelbart efter, han har spist.
Har du et råd til, hvordan vi kan forbedre bøvseteknikken - eller hvordan vi evt. kan reducere mængden af luft, han sluger?

Ville det evt. hjælpe med flere pauser i amningen - eller at lade ham ...

Annonce

... spise både ved bryst + udmalket mælk?

Men i overvejelserne er lige nu, at jeg har en knæskade, og er bange for at gå rundt med ham om natten, så hvis du har idé til en teknik, der kan udføres sidende....- min mand kan vækkes, hvis der kun findes råd om at gå med ham ;-)

Fra hvilken alder, er det sikkert at sove på siden? Min søn er nemlig begyndt at trille om på siden og falde i søvn, når han leger i aktivitetscenteret?

En sidste ting. Ved du hvor lang tid, der går fra man har drukket en kop kaffe, til man ikke længere udskiller koffein i mælken?

Tak for dit svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"