Amning og vægtnedgang

18. februar 2014

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Amning og vægtnedgang

Kære Helen

Hermed det første spørgsmål om lillebror.

Han har trives super godt og været glad og tilfreds fra start. Han sov igennem fra 7 uger. Han bliver ammet 100 % og har vokset godt, men ved sidste kontrol (4 mdrs) havde han kun taget 200g på over en hel måned. Er det ikke alt for lidt?

Han er blevet meget bevidst og det er blevet svært at amme ham når storebror leger derhjemme. Jeg er begyndt mindst 1 gang om dagen at amme ham i sengen med lukket dør og nedrullede gardiner. Det virker også nogen gange som om at han er irriteret ved brystet. Jeg har hele tiden haft en kraftig nedløbsrefleks og ...

Annonce

... rigeligt mælk. Men nu føles det som at det varierer meget. For 3 dage siden havde jeg så meget mælk at jeg måtte håndudmalke for at lette trykket og i dag virker de tomme.
Han er begyndt at virke meget interesseret i vores mad. Han slikker sig om munden, smasker og savler. Jeg tænker om det snart er tid til mad?

Han er stadig glad, og sover godt om natten som han plejer. Men med begyndende irritation ved brystet. Fysisk er han lang og ikke så tyk som storebror var på dette tidspunkt, så jeg bilder mig ind at han måske har brug for mere mad.
Han skal vejes næste gang om 10 dage.

Hvad er dine tanker? Tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger