Brev:
Amning og vægtnedgang
18. februar 2014
Alder:
4 mdr.
Amning og vægtnedgang
Kære Helen
Hermed det første spørgsmål om lillebror.
Han har trives super godt og været glad og tilfreds fra start. Han sov igennem fra 7 uger. Han bliver ammet 100 % og har vokset godt, men ved sidste kontrol (4 mdrs) havde han kun taget 200g på over en hel måned. Er det ikke alt for lidt?
Han er blevet meget bevidst og det er blevet svært at amme ham når storebror leger derhjemme. Jeg er begyndt mindst 1 gang om dagen at amme ham i sengen med lukket dør og nedrullede gardiner. Det virker også nogen gange som om at han er irriteret ved brystet. Jeg har hele tiden haft en kraftig nedløbsrefleks og rigeligt mælk. Men nu føles det som at det varierer meget. For 3 dage siden havde jeg så meget mælk at jeg måtte håndudmalke for at lette trykket og i dag virker de tomme.
Han er begyndt at virke meget interesseret i vores mad. Han slikker sig om munden, smasker og savler. Jeg tænker om det snart er tid til mad?
Han er stadig glad, og sover godt om natten som han plejer. Men med begyndende irritation ved brystet. Fysisk er han lang og ikke så tyk som storebror var på dette tidspunkt, så jeg bilder mig ind at han måske har brug for mere mad.
Han skal vejes næste gang om 10 dage.
Hvad er dine tanker? Tak