Brev:
Donation af modermælk
17. februar 2014
Alder:
3 mdr.
Donation af modermælk
Kære Helen
Min veninde og jeg er begge blevet de lykkelige forældre til et par skønne babyer med 1 uges mellemrum. Min veninde er meget ked af ikke at danne mælk nok - jeg har mere end rigeligt. Er der noget i vejen for, at jeg pumper ud til hende også?
Skal der tages nogle hygiejniske forholdsregler?
Af praktiske hensyn ville jeg gerne fryse det ned. Har mælk der har været frosset samme næringsværdi som hvis det blot har stået på køl?
Er tid på døgnet man pumper ud underordnet - og skal man helst "tømme et bryst" til hver portion?
Hvis det skulle ske, at min veninde holder helt op med at danne mælk - kan hun så ernæres alene på mælk, der har været frosset? (Er dog ikke sikker på, at jeg har mælk nok til to babyer).
Mange tak for svar
Lisbeth