Brev:
Nedløbsrefleks og spray
9. januar 2014
Alder:
6 mdr.
Nedløbsrefleks og spray
Hej Helen - Kan du være mig behjælpelig med at forklare mig lidt om nedløbsrefleksen ved amning?
Nogle gange bliver jeg i tvivl, om min dejlige søn får "det hele" med.
Når han bliver lagt til mærker jeg efter nogle sut nedløbsrefleksen. Når han slipper - og inden han gør det, kan jeg mærke på antallet af synk, at der ikke er meget mere at komme efter - føles brystet mere blødt, men jeg kan mærke at der stadig er noget. Nogle gange - i tilfælde af, at han døser hen ved brystet - så mærker jeg igen nedløbsrefleksen efter + 10 minutter og mælken løber igen, og han begynder at synke igen
Har jeg en langsom nedløbsrefleks i anden omgang?
Eller er det mælken til næste gang, der løber til sidst?
Vil næsesprayen mon virke så?
Han tager fint på og følger sin vægtkurve, virker glad og tilfreds. Han tilbydes altid bryst nr. 2, men afviser 9 ud af 10 gange dette, og vil hellere have fødderne i munden, vende sig på maven, og pludre.
Tak igen :)