Nedløbsrefleks og spray

9. januar 2014

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Nedløbsrefleks og spray

Hej Helen - Kan du være mig behjælpelig med at forklare mig lidt om nedløbsrefleksen ved amning?

Nogle gange bliver jeg i tvivl, om min dejlige søn får "det hele" med.

Når han bliver lagt til mærker jeg efter nogle sut nedløbsrefleksen. Når han slipper - og inden han gør det, kan jeg mærke på antallet af synk, at der ikke er meget mere at komme efter - føles brystet mere blødt, men jeg kan mærke at der stadig er noget. Nogle gange - i tilfælde af, at han døser hen ved ...

Annonce

... brystet - så mærker jeg igen nedløbsrefleksen efter + 10 minutter og mælken løber igen, og han begynder at synke igen

Har jeg en langsom nedløbsrefleks i anden omgang?

Eller er det mælken til næste gang, der løber til sidst?

Vil næsesprayen mon virke så?

Han tager fint på og følger sin vægtkurve, virker glad og tilfreds. Han tilbydes altid bryst nr. 2, men afviser 9 ud af 10 gange dette, og vil hellere have fødderne i munden, vende sig på maven, og pludre.

Tak igen :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder