Brev:
Kommer den gode mælk først efter et kvarter?
12. december 2013
Alder:
1 mdr.
Kommer den gode mælk først efter et kvarter?
Hej Helen.
En i min mødregruppe mener at have fået at vide, at hvis baby ikke ammer i minimum femten minutter, får den ikke den "gode, næringsrige" mælk, da den først skulle komme efter et kvarters tid.
Så at sige, at al kort amning på under et kvarter er spildt. (Og vi taler her om når amningen er på plads og fungerer. Ikke opstartsfasen med råmælk.)
Er det virkelig rigtigt?
Tak :)