Amning og uro - 5 mdr.

11. december 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Amning og uro - 5 mdr.

Kære Helen - hvad kan der dog være i vejen med min søn?

Følgende udspiller sig under amning;

Han ligges til, og efter blot cirka 2 minutter vrider han sig, benene ryger rundt, han slipper og tager fat, hiver brystet med sig til den anden side, armene farer op i hovedet, han gnider sig i øjnene, for til sidst at afvise brystet og komme med korte skrig, ikke gråd.

Jeg synes, at jeg har prøvet alt;

Skifte stilling, skifte bryst (snyde), sut ind i mellem, ligge ham til når han er sulten, mæt, søvning, vågen, morgen, middag, aften, svøbe ham, for at holde sammen på ham, holde på ...

Annonce

... ham, lade være med at holde på ham, berolige med ord, være stille, bare ligger ved siden af ham, med og uden tøj...

Hvad kan det dog være? Gør det ondt at få noget ned i maven? Er han allerede mæt?

Det er så fortvivlende. Hans vægt er stadig fin, fordi det lykkes mig, når han er døsig, at skifte sut ud med bryst, og så spiser han. Om natten er der intet problem overhovedet, der ligger han helt stille og spiser lige så fint. Gid det dog også var tilfældet om dagen :(

Nedløbsrefleksen er fin, og der er mælk når han slipper kan jeg se.

Han kløjs heller ikke i det.

Tak igen for svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder