Brev:
Udtrapning af amning
6. december 2013
Alder:
11 mdr.
Udtrapning af amning
Hej Helen
Min datter er 10 1/2 måned, sund og rask og MEGET glad for at blive ammet!
Jeg vil gerne stoppe med at amme. Dels for at kunne få vores datter passet og dels da jeg starter arbejde om 4 uger.
Hun var længe om rigtigt at ville spise andet mad - hun er nysgerrig og vil gerne smage alt, men få bidder og så vil hun hellere have brystet. Der er meget mad hun slet ikke vil spise, og vi har prøvet ALT.
Vi har også prøvet et hav af flasker og typer erstatning incl. udmalket mælk, men hun vil ikke tage flaske - når hun er blevet passet, har hun bare ventet med at spise til jeg er kommet!
Jeg har derfor trukket den med nedtrapning, i håb om at hun selv ville trappe ned, i takt med at hun fik mere mad, men desværre!
Hun er meget stædig og jeg er bange for der kun er "den hårde vej" - som jeg SÅ gerne vil undgå!
Jeg er nu stoppet med at amme om natten, da min mand har taget barsel og kan tage hende. Det går ok, men her 3 uger efter vågner hun stadig ofte om natten.
Jeg synes derfor der er lang vej igen og vi har kun 4 uger tilbage.
Hvordan vil du foreslå vi gør?
En typist dag ser ca. således ud:
5.30-6.30 Står op. Får grød (af far), efterfølgende amning
8-8.30 Ammes af og puttes -sover 1 1/2 time
~10 Mellemmåltid
~12 Frokost
~13.30 Ammes af og puttes -sover 1 1/2 time
~16 Mellemmåltid
17.30 Aftensmad
18.30 Ammes, putteritual og i seng kl. 19.
~22 Drømmeamning
Med venlig hilsen
Linda