Brev:
Når man kun ammer til sengetid
14. november 2013
Alder:
10 mdr.
Når man kun ammer til sengetid
Hej Helen.
Der er sket noget... Eva får nu kun bryst 1 gang i døgnet og det er inden hun skal sove til natten. For en lille uge siden begyndte hun at slippe brystet efter få minutter til den sene aften amning, og jeg tog så den beslutning at stoppe med den. Jeg tror så at det er pga manglende mælk i HØ bryst som hun har fået. Hun får nogle dage en masse mad og væske og andre dage vil hun ikke rigtig have noget, men nætterne er ikke anderledes.
Hun vågner mellem 2-4 gange og nu er det rigeligt at holde hende i hånden og shh hende videre i søvnen. Hendes seng er stadig op af vores så vi arbejder os roligt hen mod en adskillelse, så vi kan få tremmerne på igen, så vi ikke skal være så nervøse når hun skal i seng om aftenen om hun kravler ud i vores seng og falder på gulvet uden vi hører det. Fra januar får hun også sit eget værelse, da vi flytter til noget større.
Til morgenmad spiser hun så nogle gange rigtig rigtig rigtig ( læs: voksen portion ) meget yoghurt med havregryn (hun vil ikke havregrød eller øllebrød og hun vil ikke sødmælk så vi har fundet en skøn løsning med sødmælksyougurt og masser af havregryn, hun ææææælsker det )
Jeg har fra start haft utrolig meget mælk men her den seneste måned er det gået voldsomt ned af bakke,- der var i mange dage kæmpe forskel på mine bryster tros jeg ammede fra begge så jeg stimulerede mælken i det HØ, men hun fik det hele fra VE. Jeg synes til tider det var rigtig hårdt at amme og har faktisk besluttet at jeg med min næste baby vil malke ud, så far også kan tage over da det har været hårdt kun at være den som duede om natten. Jeg havde dog accepteret at jeg skulle amme til hun blev 1 år,- og nu hvor hun, sådan som jeg ser det, selv er begyndt at vælge fra er jeg bare rigtig glad og taknemmelig for jeg ikke skal tvinge hende til afvænning, men hun ligsom selv har valgt det.
Nu til mit spørgsmål :
Jeg ammer hende fra det VE bryst, er det korrekt?
Jeg vil jo gerne have så pæne bryster som muligt efter amning så hvad gør jeg? Skal jeg begynde at amme fra HØ også ?
Hun har ikke fået HØ bryst siden natten mellem lørdag og søndag og der er absolut ingen spænding eller mælkeknuder at komme efter og brysterne ligner også hinanden lige pt, men vil de blive ved med det hvis jeg fortsat kun ammer fra VE om aftenen?
Glæder mig til at høre fra dig
Hilsen Evas mor