Stille overgang til flaske

5. november 2013

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Stille overgang til flaske

Hej Helen!

Så er jeg på banen igen efter at have fået lillesøster for 3,5 uger siden! En sund baby på 4090 g.

Det har været en hård start med revnede brystvorter og brystbetændelse allerede fra 3. Dagen på det ene bryst! Fik så 2 forkerte penicillinkure og dernæst endelig den rigtige diccilin kur som jeg blev færdig med i forgårs! Dog har jeg i en længere periode haft fornemmelsen af at jeg har svamp i det ene bryst, hvilket lægen var enig i, og jeg er nu kommet på fluconazol i går samt brentan gel, da min datter har trøske på tungen. Dette er dog næsten væk! Jeg har stadig sår på det påvirkede bryst, hvilket gør amningen smertefuld! Håber dog på at dette vil forsvinde når medicinen virker! Tager også alle andre forbehold med hygiejne samt sukker i maden!

Min datterr har været meget påvirket af al den penicillin og haft meget ondt i maven både dag og aften. Nætterne er egentlig gode! Mit problem er at hun stadig er generelt meget ulykkelig dag og aften og sover kun 20 min ad gangen! Jeg ammer fuldt men er i tvivl om hun får nok, da hun søger ca en gang i timen og virker urolig ved brystet! Grundet al den bøvl ...

Annonce

... aftalte jeg med sundhedsplejersken at vi skulle prøve at supplere med flaske da min datter også kun tog 100 g på i ugen! Hun mente at jeg skulle supplere efter hver amning!

Min datter vil dog kun have bryst! Hun skriger når flasken kommer! Jeg tænker at det enten er fordi hun faktisk ikke er mere sulten eller at hun bare kun gider mors mælk! Det skal siges at hun har mange afføringer om dagen, så måske hun får nok mælk?!

Mit spørgsmål er dog hvordan jeg bedst kan få en flaske på hende, for jeg vil gerne lige så stille få hende over på flaske! Jeg kan ikke malke ud på det dårlige bryst grundet smerter og ved forsøg er brystet helt ødelagt og smertefuldt i længe efter! Har prøvet mange gange! Vil det være en løsning at give hende lidt flaske først og så bryst bagefter, eller give hende en flaske som erstatning for et måltid! Eller er det for risikabelt efter en brystbetændelse! Føler dog kun at det er svampen der er problemet nu! Far har prøvet med flaske efter amning, men dette vil hun heller ikke have! Håber du har forslag til hvordan v lettest får det hele til at fungere!

Med venlig hilsen
en frustreret mor igen igen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!