Brev:
Ammer jeg for meget? - 2 mdr.
21. oktober 2013
Alder:
2 mdr.
Ammer jeg for meget? - 2 mdr.
Hej Helen,
Så er jeg tilbage efter at lillebror er kommet til verden. Han er nu knap 2 måneder og synes det går rigtig godt.
Har dog et enkelt spørgsmål: Ammer jeg for meget?
Når han vågner får han det ene bryst, jeg skifter ham og hygger lidt om ham og efter et stykke tid får han det andet bryst hvorefter han bliver puttet. Der går max 2 timer fra han vågner til han sover igen, men i denne periode bliver han jo ammet af to gange. Han bruger ca 20-25 om hvert bryst så hans vågentid er jo begrænset. Han gylper lidt, men ingenting i forhold til storebror som led af refluks.
Når han vågner fra sin 3. lur (ca kl 17) virker han meget urolig. Jeg tænker at det er fordi at der ikke er så meget mælk i mine bryster på det tidspunkt så han ligger ved mit bryst stort set hele aftenen indtil jeg bader ham kl 20. Efter bad får han lov at tømme begge bryster og kl 21 ligger han i sin seng og sover. Han sover altså ikke fra 17-21 men ligger og dier/hviler i mine arme hele tiden.
Hans dag ser nogenlunde sådan ud:
7: Vågner og får bryst fra 7-7.20 Herefter ren ble og hygge og senest 8.30 det andet bryst og puttes i vogn kl 9.
9-10.30: Sover
10.30: Får det ene bryst fra 10.30-10.50 Herefter ren ble og hygge og senest 11.45 får han det andet bryst og puttes i vogn kl 12.
12-14: Sover
14: Får det ene bryst fra 14-14.20 Herefter ren ble og hygge og senest 15.30 får han det andet bryst og puttes i vogn kl 16.
16-17: Sover
17-20: Spiser mere eller mindre konstant. Meget urolig og vil ikke ligge selv men bare være på arm og helst ved mit bryst.
20-20.15: Bader
20.15-21: Tømmer begge bryster
21-00.30: Sover og spiser ca 30 min når han vågner. Tømmer bare et bryst.
1-4: Sover og spiser ca 30 min når han vågner. Tømmer bare et bryst.
4.30-6: Sover og spiser ca 1o min før han falder i søvn igen og vi sover lidt sammen før han for alvor står op kl 7.
Det skal så siges at dette er når vi har gode dage. Det sker selvfølgelig også at han pludselig har en dårlig nat og vi er oppe hver 2. time.
Man siger jo at der gerne skal gå 2-3 timer mellem hver amning og det gør der jo ihvertfald ikke her i og med at han spiser både i det han vågner og før han bliver puttet. Gælder dette som en amning eller som to i og med at han spiser så lang tid hver gang. Han spiser ret effektivt så føler ikke det er fordi han bare ligger og hygger.
Et sidste spørgsmål: Hvad kan vi gøre for at han skal blive bedre til at ligge for sig selv i kravlegård? Han har både uro og legetøj over sig men han vil bare ligge der i 2 min så skriger han. Havde jo været dejligt hvis han kunne finde ro for sig selv så både far og jeg kunne spise lidt varm aftensmad. Han er under behandling for hoftedysplasi og har derfor pude på som gør at han ikke kan sidde i stol ved bordet.
Med venlig hilsen
Pernille