Brev:
Svært ved at koncentrere sig ved måltider
15. oktober 2013
Alder:
2 mdr.
Svært ved at koncentrere sig ved måltider
Hej Helen.
Min dreng er lidt over 9 uger. Han vejede 3050 g. ved fødslen og følger sin vækstkurve. Han er ikke et kæmpe barn, men han han følger sin egen kurve fint. Han har netop opdaget at der er en større verden og en mor man kan snakke og smile til og han elsker at kommunikere med far, mor og alle der smiler til ham. Han har i de første 3 uger haft slem maveknep og sov meget dårligt pga. dette - det var meget hårdt for ham selv, faren og jeg. Nu har han det bedre og er det mest glade, nysgerrige barn :-)
Jeg har to problemstillinger. Han er de seneste uger begyndt at sove med meget lange intervaller. Han kan nemt sove 4-5 timer i træk og hvis jeg ikke vækker ham om natten så sover han nemt 8 timer i træk. (Det skal siges at vi har en stor familie og vi derfor har haft besøg og været på besøg hos meget familie de sidste uger) Men jeg er lidt bekymret for at jeg ofte skal vække ham for at skal spise - han får ca. 6-7 gange i døgnet.
Min anden problemstilling er: når han er vågen, er han så glad og nysgerrig for at se os og omgivelserne omkring ham at han ikke kan koncentrere sig om at spise. Han sutter lidt, ligger derefter bare og smiler og griner til mig og derefter kigger han lidt rundt, for så at sutte og igen slippe og smile og grine til mig ( det er så dejligt at se på :-)) men jeg er så bekymret for om han får nok at spise når han nu pludseligt sover, så meget og ikke helt kan koncentrere sig når han skal spise....
Har du nogle gode råd? Eller er det bare en periode han skal igennem?
Jeg skriver dette hjemme fra mine forældre, da vi er på efterårsferie hos dem - kan søvnmønstret skyldes at vi har været for meget ude? :/
Måske var det en lidt rodet beskrivelse, men jeg håber du finder hoved og hale i det:-)
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Moren