Svært ved at koncentrere sig ved måltider

15. oktober 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Svært ved at koncentrere sig ved måltider

Hej Helen.

Min dreng er lidt over 9 uger. Han vejede 3050 g. ved fødslen og følger sin vækstkurve. Han er ikke et kæmpe barn, men han han følger sin egen kurve fint. Han har netop opdaget at der er en større verden og en mor man kan snakke og smile til og han elsker at kommunikere med far, mor og alle der smiler til ham. Han har i de første 3 uger haft slem maveknep og sov meget dårligt pga. dette - det var meget hårdt for ham selv, faren og jeg. Nu har han det bedre og er det mest glade, nysgerrige barn :-)

Jeg har to problemstillinger. Han er de seneste uger begyndt at sove med meget lange intervaller. Han kan nemt sove 4-5 timer i træk og hvis jeg ikke vækker ham om natten så sover han nemt 8 timer i træk. (Det skal siges at vi har en stor familie og vi derfor har haft besøg og været på besøg hos meget familie de sidste uger) Men jeg er lidt bekymret for at jeg ofte skal vække ham for at ...

Annonce

... skal spise - han får ca. 6-7 gange i døgnet.

Min anden problemstilling er: når han er vågen, er han så glad og nysgerrig for at se os og omgivelserne omkring ham at han ikke kan koncentrere sig om at spise. Han sutter lidt, ligger derefter bare og smiler og griner til mig og derefter kigger han lidt rundt, for så at sutte og igen slippe og smile og grine til mig ( det er så dejligt at se på :-)) men jeg er så bekymret for om han får nok at spise når han nu pludseligt sover, så meget og ikke helt kan koncentrere sig når han skal spise....

Har du nogle gode råd? Eller er det bare en periode han skal igennem?
Jeg skriver dette hjemme fra mine forældre, da vi er på efterårsferie hos dem - kan søvnmønstret skyldes at vi har været for meget ude? :/

Måske var det en lidt rodet beskrivelse, men jeg håber du finder hoved og hale i det:-)

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Moren

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet