Brev:
Mindre appetit
18. september 2013
Alder:
3 mdr.
Mindre appetit
Hej Helen - og tak for dine svar og den tid du bruger på dem. Tak også for anbefalingen af dine bøger, de er alle sammen kommet på min fødselsdags-ønskeliste :) (Du burde næsten lave et sampak - tilbud med dem alle sammen i en pakke).
Jeg har nu et spørgsmål om min nu 12 uger gamle søn - han er pludselig begyndt at spise mindre, og til tider slet ikke vise tegn på sult.
Normalt har han spist hver 3. time af begge bryster, nu kan der gå 4-5+ timer imellem og han vil kun have det ene bryst ved hver spisning.
Jeg oplever, at han bliver utålmodig, især ved bryst nr. 2, hvis mælken ikke kommer med det absolut samme. Han kan godt ligge og spise ved bryst nr. 1, og vente på, at mælken løber til, men kommer det til bryst nr. 2, så vil han ikke vente, og begynder at vende sig væk, vride sig, og næsten skrige. Han spiser ofte kun 5 minutter ad gangen - tidligere, da han var helt spæd, var det op til 30 minutter.
Jeg tager ham op, skifter ham måske, nusser lidt med ham og forsøger igen, men nedløbsrefleksen hos mig går sjældent i gang flere gange i løbet af kort tid.
Vil du anbefale en spray til dette? Eller er det "blot" et tegn på, at han ikke har brug for mere mad nu, og er langt mere nysgerrig på den verden, han nu er begyndt at ligge mærke til?
Tak igen,
LA