Amning - HJÆLP

12. august 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Amning - HJÆLP

Hej Helen..

Tak for dit svar sidst.. Det er gået fint med søvnen efterfølgende, faktisk uden at vi havde ændret på noget.. Ud fra dit svar kan jeg også se at vi faktisk gør nogenlunde som du foreslår..

Nu er det så bare med den amning.. Siden jeg skrev sidst er det gået fint med amningen og mælken er løbet ok hurtigt til, men fra i går begyndte det at gå ned af bakke igen og det har også påvirket vores nattesøvn i nat, da det også er ret lang tid om at begynde at løbe om natten..

Han spiser ofte de der tre gange om natten, hvilket jeg synes er ret meget, og jeg er derfor i tvivl om det er fordi jeg ikke har mælk nok, eller hvad..? Han er jo normalt en glad og tilfreds dreng. Men det kan måske også have en betydning at han ender med at slatspise lidt, når nu det ikke vil løbe, for nogle gange er vi nødt til at give op og her falder han enten i søvn uden eller jeg kan lokke en flaske i ham... og hvis han slatspiser om dagen gør han det vel også om natten.

Jeg synes jeg kæmper for at holde mælkeproduktionen i gang ved at drikke og spise godt og så drikker jeg også hvidtøl, da det jo skulle være godt. Jeg ...

Annonce

... troede som sagt også lige jeg havde fået styr på det, men her i dag er det kun lykkedes mig at amme ham i morges kl 6. og ellers har han fået grød og flaske.

Jeg håber du kan hjælpe os videre, så vi enten kan få det til at fungere igen eller om vi skal stoppe og begynde at give flaske..

Er selvfølgelig lidt ked af hvis vi skal stoppe amningen, men hvis det er det som gør at vores hverdag kommer til at fungere, så må vi jo gøre det, og jeg vil jo ikke sulte min dreng. Samtidig er det jo også hårdt når vi skal kæmpe sådan med det hele tiden og jeg bliver jo også frustreret, hvilket jo heller ikke hjælper på sagen.

Han bliver 5 mdr. i morgen og skal nok starte i dagpleje d. 1/10, så der er jo ikke lang tid til og der vil han jo også skulle have flaske i løbet af dagen, så måske det kunne lade sig gøre at vi allerede nu kørte ham ind i en rytme med amning/flaske som når han skal i dagpleje.

Ved ikke om du kan finde hoved og hale i alle mine tanker, men håber du kan komme med gode råd til hvordan vi skal komme videre enten med amning eller med at give flaske eller hvordan vi skal???

Hilsen den frustrerede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig