Brev:
Amning - HJÆLP
12. august 2013
Alder:
5 mdr.
Amning - HJÆLP
Hej Helen..
Tak for dit svar sidst.. Det er gået fint med søvnen efterfølgende, faktisk uden at vi havde ændret på noget.. Ud fra dit svar kan jeg også se at vi faktisk gør nogenlunde som du foreslår..
Nu er det så bare med den amning.. Siden jeg skrev sidst er det gået fint med amningen og mælken er løbet ok hurtigt til, men fra i går begyndte det at gå ned af bakke igen og det har også påvirket vores nattesøvn i nat, da det også er ret lang tid om at begynde at løbe om natten..
Han spiser ofte de der tre gange om natten, hvilket jeg synes er ret meget, og jeg er derfor i tvivl om det er fordi jeg ikke har mælk nok, eller hvad..? Han er jo normalt en glad og tilfreds dreng. Men det kan måske også have en betydning at han ender med at slatspise lidt, når nu det ikke vil løbe, for nogle gange er vi nødt til at give op og her falder han enten i søvn uden eller jeg kan lokke en flaske i ham... og hvis han slatspiser om dagen gør han det vel også om natten.
Jeg synes jeg kæmper for at holde mælkeproduktionen i gang ved at drikke og spise godt og så drikker jeg også hvidtøl, da det jo skulle være godt. Jeg troede som sagt også lige jeg havde fået styr på det, men her i dag er det kun lykkedes mig at amme ham i morges kl 6. og ellers har han fået grød og flaske.
Jeg håber du kan hjælpe os videre, så vi enten kan få det til at fungere igen eller om vi skal stoppe og begynde at give flaske..
Er selvfølgelig lidt ked af hvis vi skal stoppe amningen, men hvis det er det som gør at vores hverdag kommer til at fungere, så må vi jo gøre det, og jeg vil jo ikke sulte min dreng. Samtidig er det jo også hårdt når vi skal kæmpe sådan med det hele tiden og jeg bliver jo også frustreret, hvilket jo heller ikke hjælper på sagen.
Han bliver 5 mdr. i morgen og skal nok starte i dagpleje d. 1/10, så der er jo ikke lang tid til og der vil han jo også skulle have flaske i løbet af dagen, så måske det kunne lade sig gøre at vi allerede nu kørte ham ind i en rytme med amning/flaske som når han skal i dagpleje.
Ved ikke om du kan finde hoved og hale i alle mine tanker, men håber du kan komme med gode råd til hvordan vi skal komme videre enten med amning eller med at give flaske eller hvordan vi skal???
Hilsen den frustrerede mor