Amning - vil spise hele tiden

2. juli 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amning - vil spise hele tiden

Hej Helen.

Håber du har et godt råd. Min søn på 3,5 mdr vil spise Hele tiden. Han spiser ca hver 11/2-2time nogle gange går der kun 1 time imellem. Og det er hele dagen også om natten, det har efterhånden stået på noget tid, så min mælke produktion burde være sat op. Han spiser godt nok ikke så meget af gangen, selvom jeg tilbyder ham det ene bryst leger med ham også tilbyder det andet bryst, nogle gange det samme igen for at sikre mig han får den tykke mælk med. Vi bor et varmt sted, så ved godt at nogle af gangene er fordi han er tørstig. Vi har prøvet at give ham lidt vand, men det vil han slet slet ikke have..

Men det største problem er om natten, er efterhånden ved at være rigtig godt træt, og trænger til at sove lidt mere end en time af gangen. Vi har forsøgt os med en flaske mme inden sengetid, og det hjalp nogle få dage, og så var det ellers det ...

Annonce

... samme som hvis jeg ammede ham, 2 timer kunne han sove. De sidste par dage har han slet ikke ville spise af flaske, han skriger bare i vilden sky, hvis vi forsøger, selvom han er sulten og søger efter brystet. Men det er som om jeg ikke har mælk nok om natten.

Det næste problem vi har om natten er at han skal op mellem amningerne, og bøvses af igen. Forsøger ellers at få ham bøvset godt af efter spisning. Men ca 1 time efter han har spist, skal han lige op på skulderen 2 min, også kan han sove videre til han vil have mad igen kort tid efter.
Han falder altid i søvn om natten når han spiser, forsøger at holde ham vågen, så han spiser så meget som muligt, og sidder derefter omkring 10 min med ham på skulderen, for at prøve at bøvse ham af.

Er der noget vi kan gøre, for at få ham til at sove lidt længere tid af gangen om natten?

Med venlig hilsen
Tenna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.