Brev:
Amning - vil spise hele tiden
2. juli 2013
Alder:
3 mdr.
Amning - vil spise hele tiden
Hej Helen.
Håber du har et godt råd. Min søn på 3,5 mdr vil spise Hele tiden. Han spiser ca hver 11/2-2time nogle gange går der kun 1 time imellem. Og det er hele dagen også om natten, det har efterhånden stået på noget tid, så min mælke produktion burde være sat op. Han spiser godt nok ikke så meget af gangen, selvom jeg tilbyder ham det ene bryst leger med ham også tilbyder det andet bryst, nogle gange det samme igen for at sikre mig han får den tykke mælk med. Vi bor et varmt sted, så ved godt at nogle af gangene er fordi han er tørstig. Vi har prøvet at give ham lidt vand, men det vil han slet slet ikke have..
Men det største problem er om natten, er efterhånden ved at være rigtig godt træt, og trænger til at sove lidt mere end en time af gangen. Vi har forsøgt os med en flaske mme inden sengetid, og det hjalp nogle få dage, og så var det ellers det samme som hvis jeg ammede ham, 2 timer kunne han sove. De sidste par dage har han slet ikke ville spise af flaske, han skriger bare i vilden sky, hvis vi forsøger, selvom han er sulten og søger efter brystet. Men det er som om jeg ikke har mælk nok om natten.
Det næste problem vi har om natten er at han skal op mellem amningerne, og bøvses af igen. Forsøger ellers at få ham bøvset godt af efter spisning. Men ca 1 time efter han har spist, skal han lige op på skulderen 2 min, også kan han sove videre til han vil have mad igen kort tid efter.
Han falder altid i søvn om natten når han spiser, forsøger at holde ham vågen, så han spiser så meget som muligt, og sidder derefter omkring 10 min med ham på skulderen, for at prøve at bøvse ham af.
Er der noget vi kan gøre, for at få ham til at sove lidt længere tid af gangen om natten?
Med venlig hilsen
Tenna