Brev:
Stop med amning
19. juni 2013
Alder:
9 mdr.
Stop med amning
Kære Helen.
Jeg ønsker at stoppe med at amme, fordi jeg har brug for at kunne lade min datter passe af andre i længere tid af gangen, så jeg kan komme lidt ud selv og desuden starter jeg arbejde 1. august. Min knap 10 mdr. gamle datter er dog af en anden mening og ville sikkert amme uendeligt, hvis det stod til hende. Aktuelt ammes hun tidlig morgen, eftermiddag og ved aftenputning (vi kæmper stadig med at vænne hende af midnatsamningen som jeg længe har været meget træt af og det går nogenlunde selvom hun vågner mange gange i løbet af natten om ikke af sult så af tænder, seperationsangst eller hvad det nu kan være).
Hvis jeg stopper helt nu skal hun så have modermælkserstatning på flaske (hun har aldrig rigtig ville tage flaske) eller kan man nøjes med sødmælk og yoghurt?
Kan det være en ide at prøve at give vælling på flaske til godnatputning så hun stadig får fornemmelsen af at blive ammet og får noget der mætter (får godnatgrød inden amning nu men sover som sagt stadig dårligt)?
Kan man bare have barnet liggende ved siden af sig mens man giver det vælling så hun kan falde direkte i søvn derefter (er nemlig meget svær at putte om aftenen for tiden og har faktisk altid vågnet ligeså snart man prøver at lægge hende fra sig ned i sengen)?
Hvor meget mælk skal et 10 mdrs barn egentlig have?
Med venlig hilsen
den amme-trætte