Stop med amning

19. juni 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Stop med amning

Kære Helen.

Jeg ønsker at stoppe med at amme, fordi jeg har brug for at kunne lade min datter passe af andre i længere tid af gangen, så jeg kan komme lidt ud selv og desuden starter jeg arbejde 1. august. Min knap 10 mdr. gamle datter er dog af en anden mening og ville sikkert amme uendeligt, hvis det stod til hende. Aktuelt ammes hun tidlig morgen, eftermiddag og ved aftenputning (vi kæmper stadig med at vænne hende af midnatsamningen som jeg længe har været meget træt af og det går nogenlunde selvom hun vågner mange gange i løbet af natten om ikke af sult så af tænder, seperationsangst eller hvad det nu kan være).

Hvis jeg stopper helt nu skal hun så have ...

Annonce

... modermælkserstatning på flaske (hun har aldrig rigtig ville tage flaske) eller kan man nøjes med sødmælk og yoghurt?

Kan det være en ide at prøve at give vælling på flaske til godnatputning så hun stadig får fornemmelsen af at blive ammet og får noget der mætter (får godnatgrød inden amning nu men sover som sagt stadig dårligt)?

Kan man bare have barnet liggende ved siden af sig mens man giver det vælling så hun kan falde direkte i søvn derefter (er nemlig meget svær at putte om aftenen for tiden og har faktisk altid vågnet ligeså snart man prøver at lægge hende fra sig ned i sengen)?

Hvor meget mælk skal et 10 mdrs barn egentlig have?

Med venlig hilsen
den amme-trætte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig