Brev:
Tidlig morgen amning
14. juni 2013
Alder:
7 mdr.
Tidlig morgen amning
Kære Helen igen igen... du min livline.
Vi har en pige der er godt fremme i skoene med hensyn til mad, hun vil smage alt det vi spiser og hun tygger hele tiden nye konsistenser uden at vise besværlighed ved dette. Hun er begyndt at få lidt små rugbrødshapsere og igår fik hun kun vores mad til aften. Hun sidder og kigger langt når vi spiser noget andet, og selvom hun har spist hele sin grød og har sagt nej tak til mere, spiser hun lige lidt mere hvis hun må få vores, hun er 7,5 mdr.
Jeg tyder det som om hun er klar til at prøve noget mere mad. Hun har altid elsket med og det ser ud til at fortsætte.
Mit spørgsmål er omkring kl 05 amningen. Jeg har gennem den sidste uge syntes der ikke var så meget mælk på det tidspunkt, og hun sutter ikke så effektivt om de andre amninger, eftermiddag, aften og sen aften.
Så i nat prøvede jeg at lytte og mærke, og der var ikke det store at mærke der skete i mine bryster, men hun brokkede sig ikke, hun lå bare og hyggede sig og faldt i søvn igen og sov 2 timer mere...
Kan børn godt sutte for sjov? Altså så der faktisk ikke er så meget mælk lige der fordi det har hun ikke brug for. Eller er jeg bare løbet tør for mælk? Da hun ikke brokker sig, tænker jeg at det måske bare er vane hun vil over, men er hun stor nok til at klare sig fra 22.30 til 06 uden at få mælk?
Eller skal jeg gå igang med den store mælkebombe og få mælken op igen?
Mange hilsner
Tanja