Tidlig morgen amning

14. juni 2013

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Tidlig morgen amning

Kære Helen igen igen... du min livline.

Vi har en pige der er godt fremme i skoene med hensyn til mad, hun vil smage alt det vi spiser og hun tygger hele tiden nye konsistenser uden at vise besværlighed ved dette. Hun er begyndt at få lidt små rugbrødshapsere og igår fik hun kun vores mad til aften. Hun sidder og kigger langt når vi spiser noget andet, og selvom hun har spist hele sin grød og har sagt nej tak til mere, spiser hun lige lidt mere hvis hun må få vores, hun er 7,5 mdr.

Jeg tyder det som om hun er klar til at prøve noget mere mad. Hun har altid elsket med og det ser ud til at fortsætte.

Mit spørgsmål er omkring kl 05 amningen. Jeg har gennem den sidste uge syntes der ikke var så ...

Annonce

... meget mælk på det tidspunkt, og hun sutter ikke så effektivt om de andre amninger, eftermiddag, aften og sen aften.

Så i nat prøvede jeg at lytte og mærke, og der var ikke det store at mærke der skete i mine bryster, men hun brokkede sig ikke, hun lå bare og hyggede sig og faldt i søvn igen og sov 2 timer mere...

Kan børn godt sutte for sjov? Altså så der faktisk ikke er så meget mælk lige der fordi det har hun ikke brug for. Eller er jeg bare løbet tør for mælk? Da hun ikke brokker sig, tænker jeg at det måske bare er vane hun vil over, men er hun stor nok til at klare sig fra 22.30 til 06 uden at få mælk?

Eller skal jeg gå igang med den store mælkebombe og få mælken op igen?

Mange hilsner
Tanja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor